Hej
jag ska hänga upp saker på väggarna i min nya hyreslägenhet, men fattar inte vad det här är för material och vad jag då ska ha för plugg/skruv. Huset är byggt på 1930-talet. Jag tror kanske det är nån slags betong och ”slagg”? Det är liksom hålrum efter ca 1 cm betong och där innanför är det typ ”grus”.
det här var när jag ska hänga upp en spegel, med två hållare på baksidan så hade tänkt sätta upp två skruv med plastplugg.
jag ska hänga upp saker på väggarna i min nya hyreslägenhet, men fattar inte vad det här är för material och vad jag då ska ha för plugg/skruv. Huset är byggt på 1930-talet. Jag tror kanske det är nån slags betong och ”slagg”? Det är liksom hålrum efter ca 1 cm betong och där innanför är det typ ”grus”.
det här var när jag ska hänga upp en spegel, med två hållare på baksidan så hade tänkt sätta upp två skruv med plastplugg.
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Man kan utgå från att väggen är uppbyggd av flera olika material i skikt. Sannolikt består den yttre delen av puts. Kärnan kan vara trä (dvs plank), tegel, lättbetong eller betong. Andra typer av mursten är också tänkbara. Puts (cement/kalk + sand) är mjukt, betong är stenhårt. Homogena betongväggar som finns i modernare hus är ovanliga i hus från 30-talet. Valet av upphängningsmetod beror på vad väggen är gjord av. Konsultera någon med större erfarenhet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Brygga av tryggimpregnerat virke, måste den fortsätta oljas?
Lösvirke & Timmerhus -
Vad kan jag sätta för material mellan isolering och takpanel?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken typ av material ska jag sätta upp på väggen för att kunna måla?
Färg, Måla & Tapetsera -
Material för att sätta igen rökrör?
Bastu -
Höga materialkostnader för plattsättare
Badrum