Är tanken att byta hela termostaten eller enbart vredet?
Nu har du enbart lossat vredet.
Termostaten är lossad, det som är kvar är ventilen.M Magnus_Anderssonn skrev:
Kan dock i sällsynta fall ha suttit ett rent vred men oftast sitter det en vaxtermostat i ett plasthus där. Som trycker på ventilpinnen som syns på bilden.
Danfoss har en bra tabell med jämförelse om jag minns rätt:
https://store.danfoss.com/se/sv/Cli...vare/Radiatortermostat-med-lös-givare/c/13883
https://store.danfoss.com/se/sv/Cli...vare/Radiatortermostat-med-lös-givare/c/13883
Om ventilen har varit i stängt läge (eller rentav samma läge) alltför lång tid, så kan det göra underverk att motionera den utan vredet på, dvs. tryck försiktigt upprepande gånger.
Här är Danfoss egna termostater som passar,
https://store.danfoss.com/se/sv/Cli...ortermostater-för-Danfoss-RA-ventiler/c/13884
Någon av dessa två är nog de vanligaste,
https://store.danfoss.com/se/sv/Cli...:-Inbyggd-givare,-5-°C---23-°C,-RA/p/013G2977
https://store.danfoss.com/se/sv/Cli...:-Inbyggd-givare,-5-°C---26-°C,-RA/p/013G2990
https://store.danfoss.com/se/sv/Cli...ortermostater-för-Danfoss-RA-ventiler/c/13884
Någon av dessa två är nog de vanligaste,
https://store.danfoss.com/se/sv/Cli...:-Inbyggd-givare,-5-°C---23-°C,-RA/p/013G2977
https://store.danfoss.com/se/sv/Cli...:-Inbyggd-givare,-5-°C---26-°C,-RA/p/013G2990
Klicka här för att svara


