Hej!
Ska bygga ett utekök och dra enkel lösning från kranens utlopp (kopplingarna) på uteköket med vanlig vattenslang till koppling inne i tvättstugan där redan en vattenslang är påkopplat. Så behövs väl dubbel koppling där.
Men vad för del behövs för att kunna koppla på slangen till kranen utomhus?
Tacksam för hjälp.
Ska bygga ett utekök och dra enkel lösning från kranens utlopp (kopplingarna) på uteköket med vanlig vattenslang till koppling inne i tvättstugan där redan en vattenslang är påkopplat. Så behövs väl dubbel koppling där.
Men vad för del behövs för att kunna koppla på slangen till kranen utomhus?
Tacksam för hjälp.
Du behöver förklara bättre, gärna bilder på hur det ser ut idag där du ska koppla på dig.
Kranskissen du visar, är det befintliga blandaren inne eller är det nya blandaren ute?
Vad säger montageanvisningen?
Länk till blandaren underlättar.
Kranskissen du visar, är det befintliga blandaren inne eller är det nya blandaren ute?
Vad säger montageanvisningen?
Länk till blandaren underlättar.
Skissen är den till utomhus, inne har jag löst nu.
Här kommer riktiga bilder på kranens kopplingar utomhus där jag vill koppla på vanlig vattenslang med enkel gardena-lödning men något mer behövs ju här antar jag?
Här kommer riktiga bilder på kranens kopplingar utomhus där jag vill koppla på vanlig vattenslang med enkel gardena-lödning men något mer behövs ju här antar jag?
Det är lekande mutter med planpackning, gängan är G 3/8" (R10).
Tex följande koppling mot blandarens anslutningar,
https://www.bauhaus.se/sexkantnippel-r10-fornicklad
Tex följande koppling mot blandarens anslutningar,
https://www.bauhaus.se/sexkantnippel-r10-fornicklad
Tusen tack! Vidare fråga, ska bara vara kallvatten så kan man koppla ihop båda kranens kopplingar till denna del du svarade om? Typ nån sorts grenkoppling eller så?Demmpa skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad behövs för att dela vatten från borrad brunn?
Vatten & Avlopp -
Behovsstyrd Ventilation (DCV), någon som har? För / Nackdelar?
Ventilation -
Hur stort fördelarskåp behövs till minielpanna/fördelare/tappvattenförd./ink.vatten?
Värme allmänt -
Koppla in DM, vad behövs för delar?
Vatten & Avlopp -
Radiator system. behövs fördelningslåda??????
Värme allmänt