Har blivit en del skrot efter rivning och renovering i källaren och nu när isen minskat på uppfarten så man törs gå med grejorna florerade tankarna kring vad ett rimligt pris på skrot är. Så vitt jag förstått räknas allt som s.k. blandskrot.
Skulle gissa på att det är ca 500-1000 kg allt som allt.

Finns det någon skrotbörs som sätter inköpspriser? Tänker så man inte blir lurad :)

För blandskrot ligger priset idag runt 2:-/kg. Man får betydligt mer för rena metaller, särskilt koppar (även isolerad kabel betalar sig bra), så det kan löna sig att sortera ut de bästa ur blandskrotet.

useless useless skrev:
För blandskrot ligger priset idag runt 2:-/kg. Man får betydligt mer för rena metaller, särskilt koppar (även isolerad kabel betalar sig bra), så det kan löna sig att sortera ut de bästa ur blandskrotet.
Vette katten hur mycket som går att sortera. Har nått gjutjärnsrör, någt enstaka kopparör, sen mest plåt från gammal oljetank. Det sista var blandskrot tydligen när jag ringde skroten här nere.
Går det att se nån historik på sådana priser?

Kolla med närmaste skrot som köper och kolla aktuella priser.
Kan du separera bly koppar brons mässing så tjänar du på det.
Frågan är om det är värt det?
Jag brukar vänta tills jag har ett fullt lass med blandskrot, eller ett fullt lass med bly osv.
På Skrotfrag väger de minsta pryl på små vågar, så det kan det vara värt att separera, sväng förbi närmaste återvinningsstation när du är på väg att sälja, med lite röta står där ett bilbatteri så du har till soppa eller glass till barnen :-)
I ditt fall skulle jag skynda mig att bli av med det så fort som möjligt och gå vidare i livet då det inte är så stora pengar, tid vs vinst.

A Alexn72 skrev:
[länk]

Katten kan du få 4000kr för ;)
Jag har förstått att det är en lukratv bransch att plocka loss katter från bilar :D (har klätt in min med taggtråd för säkerhets skull....)

Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Kolla med närmaste skrot som köper och kolla aktuella priser.
Kan du separera bly koppar brons mässing så tjänar du på det.
Frågan är om det är värt det?
Jag brukar vänta tills jag har ett fullt lass med blandskrot, eller ett fullt lass med bly osv.
På Skrotfrag väger de minsta pryl på små vågar, så det kan det vara värt att separera, sväng förbi närmaste återvinningsstation när du är på väg att sälja, med lite röta står där ett bilbatteri så du har till soppa eller glass till barnen :)
I ditt fall skulle jag skynda mig att bli av med det så fort som möjligt och gå vidare i livet då det inte är så stora pengar, tid vs vinst.
De skulle ge 3 kr p kg här nere. En annan hoppas väl på att det ska gå upp i pris, kanske. Frågan är ju som sagt, om det är värt det. Kommer ju definitivt behöva en ledig kompis eller två för att bära upp allt på släp. Sitta och separera delar lär ju ta en himla tid....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.