Har hört att glögg är den bästa återhämtningsdrycken efter en löprunda 😁
Ett glas med glögg på ett bord, bredvid en LEGO-julgran och en blomkruka med en tomtefigur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Provar några drinkar vi tänkt bjuda på på nyår

Drink i cocktailglas med skum på toppen, dekorerad med rosmarinkvist och granatäppelkärnor på ljus bakgrund.
Skapa konto

Aperol sour

Två glas med skummiga drinkar på ett träbord, eventuellt Aperol sour och Glögg sour, testade inför nyårsfirande.
Skapa konto

Glögg sour

Provade även Aperolen med lite gin och lite mindre citron. Ginen funkade bra men skulle inte minskat på citronen tror jag

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Jag dricker julmust. Det blev lite för många snapsar till det sista av Jansson igår, och imorgon blir det Taittinger och minst en drink.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
4774
Dricker vodka och saft i brist på bättre groggvirke 😄

• Gilla
  • Älska
  • Haha
SC Aero och 3 till
  • Laddar…
Maria T
4774 4774 skrev:
Dricker vodka och saft i brist på bättre groggvirke 😄
Ska du fortsätta med saftvirket så föreslår jag päronsaft, även om ananas/tropisk också passar.

Nyårsskumpa.
Gott svenskt bubbel.
Två glas med svenskt mousserande vin Guldkula och en flaska på ett bord, med en kork och ljus bakgrund.
Skapa konto

Till maten fiskades det fram en äldre Rioja.
Ett glas rött vin och en flaska Baron de Ley Rioja på ett dukat bord.
Skapa konto

• Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
ralvejd
Etanol

FredrikR FredrikR skrev:
Nyårsskumpa.
Gott svenskt bubbel.
[bild]

Till maten fiskades det fram en äldre Rioja.
[bild]
Hittade en guldkula i en syrenhäck vid hyreshuset, hade nog legat där i 6mån 🙂

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Svagdricka. Riktig hembrygd svagdricka och inte de där läskedryckerna med sockerkulör som folk kallar för svagdricka.

Riktig svagdricka innehåller malt och jäst och om man vill litet socker. Och så vatten förståss. Som ett mycket svagt ohumlat mörkt öl.

• Gilla
Deltidslantisen och 1 till
  • Laddar…
Drack också svagdricka idag, iskall med isbitar av svagdricka i. Jättegott till lunchen idag. Både svagdrickan och lunchen var rester från julbordet.

Svagdricka verkar vara lite bortglömt. På jobbets julbord på ett riktigt stort ställe hade de inte svagdricka. Skulle köra bilen hem och skulle vara nykter. Jag ringde och frågade innan och de fixade det faktiskt. Flera andra som också skulle köra testade det för första gången och gillade det.

H heimlaga skrev:
Svagdricka. Riktig hembrygd svagdricka och inte de där läskedryckerna med sockerkulör som folk kallar för svagdricka.

Riktig svagdricka innehåller malt och jäst och om man vill litet socker. Och så vatten förståss. Som ett mycket svagt ohumlat mörkt öl.
När jag var liten så fick jag alltid Bäste fars svagdricka hemma hos mormor och morfar
Något jag älskade var drickablanning (svagdricka och mjölk)
Men det är över 50 år sedan

H heimlaga skrev:

I ungdomen jobbade jag en sommar i Finland. I fabrikens matsal stod alltid stora kannor med svagdricka, kan vara bästa drycken till mat jag nånsin haft.

U Uffe A skrev:
När jag var liten så fick jag alltid Bäste fars svagdricka hemma hos mormor och morfar
Något jag älskade var drickablanning (svagdricka och mjölk)
Men det är över 50 år sedan
Skall testa!

D Deltidslantisen skrev:
I ungdomen jobbade jag en sommar i Finland. I fabrikens matsal stod alltid stora kannor med svagdricka, kan vara bästa drycken till mat jag nånsin haft.
I Finland har de en egen slags svagdricka. Jättegod!
Den går även att köpa i ett mjölpaket som pulver och man brygger i en hink eller nåt. Kommer inte ihåg vad den heter bara.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.