125 070 läst ·
1 336 svar
125k läst
1,3k svar
Vad dricker du idag?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Provar några drinkar vi tänkt bjuda på på nyår
Aperol sour
Glögg sour
Provade även Aperolen med lite gin och lite mindre citron. Ginen funkade bra men skulle inte minskat på citronen tror jag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aperol sour
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glögg sour
Provade även Aperolen med lite gin och lite mindre citron. Ginen funkade bra men skulle inte minskat på citronen tror jag
Svagdricka. Riktig hembrygd svagdricka och inte de där läskedryckerna med sockerkulör som folk kallar för svagdricka.
Riktig svagdricka innehåller malt och jäst och om man vill litet socker. Och så vatten förståss. Som ett mycket svagt ohumlat mörkt öl.
Riktig svagdricka innehåller malt och jäst och om man vill litet socker. Och så vatten förståss. Som ett mycket svagt ohumlat mörkt öl.
Drack också svagdricka idag, iskall med isbitar av svagdricka i. Jättegott till lunchen idag. Både svagdrickan och lunchen var rester från julbordet.
Svagdricka verkar vara lite bortglömt. På jobbets julbord på ett riktigt stort ställe hade de inte svagdricka. Skulle köra bilen hem och skulle vara nykter. Jag ringde och frågade innan och de fixade det faktiskt. Flera andra som också skulle köra testade det för första gången och gillade det.
Svagdricka verkar vara lite bortglömt. På jobbets julbord på ett riktigt stort ställe hade de inte svagdricka. Skulle köra bilen hem och skulle vara nykter. Jag ringde och frågade innan och de fixade det faktiskt. Flera andra som också skulle köra testade det för första gången och gillade det.
När jag var liten så fick jag alltid Bäste fars svagdricka hemma hos mormor och morfarH heimlaga skrev:
Något jag älskade var drickablanning (svagdricka och mjölk)
Men det är över 50 år sedan
I ungdomen jobbade jag en sommar i Finland. I fabrikens matsal stod alltid stora kannor med svagdricka, kan vara bästa drycken till mat jag nånsin haft.H heimlaga skrev:
I Finland har de en egen slags svagdricka. Jättegod!D Deltidslantisen skrev:
Den går även att köpa i ett mjölpaket som pulver och man brygger i en hink eller nåt. Kommer inte ihåg vad den heter bara.
Har ett vagt minne att de kallade den Kalja men kan ha fel.