Byggahus.se
N Niq skrev:
Sverige är väl ett av få länder där Lidl inte säljer starköl?
Kanske det, hade aldrig handlat på Lidl utanför Sverige. Frugan tycker deras viner smakar ok också.

Man kan ju hoppas EU kör över vårt monopol en vacker dag.
 
F fusion skrev:
Kanske det, hade aldrig handlat på Lidl utanför Sverige. Frugan tycker deras viner smakar ok också.

Man kan ju hoppas EU kör över vårt monopol en vacker dag.
Jag är bosatt i Finland så jag är van att det finns starköl i matbutikerna.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Skönt med helg mitt i veckan
 
  • Ölglas fyllt med bärnstensfärgad dryck bredvid en tom ölburk från Clown Shoes på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kretikos och 2 till
  • Laddar…
Flaska av The Nikka Premium Blended Whisky bredvid ett whiskyglas på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
OramaC
Det skall repas hage, voine voine
 
  • Två ölburkar på en träplanka utomhus, en Norrlands Guld och en Carlsberg Sort Guld.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Ett glas Limoncello spritz med is och sugrör på ett soligt uteserveringsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Limoncello spritz i vårsolen
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
4774
Sitter i kvällssolen i bara kortärmat och njuter av utsikten sippandes på ett härligt kallt glas rosé Lantlig vy med svenskt flagg, grön äng och traditionella byggnader i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Flaska av Rom Diplomatico Reserva Exclusiva och ett glas med mörkt rom på köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Sverige är väl ett av få länder där Lidl inte säljer starköl?
Garanterat, eller kanske inte i Norge heller. Vet dock varför monopolet är som det är här men tror de flesta som inte har alkoholism i familjen gladeligen vill sänka det, så även jag. Tänk att ha det som i Frankrike ~ vilken dröm 😀
 
4774 4774 skrev:
Garanterat, eller kanske inte i Norge heller. Vet dock varför monopolet är som det är här men tror de flesta som inte har alkoholism i familjen gladeligen vill sänka det, så även jag. Tänk att ha det som i Frankrike ~ vilken dröm 😀
Vet inte hur dom har det i Frankrike men jag tycker nog monopolet kunde lättas upp en del men jag tycker inte det borde släppas helt fritt.
 
4774 4774 skrev:
Garanterat, eller kanske inte i Norge heller. Vet dock varför monopolet är som det är här men tror de flesta som inte har alkoholism i familjen gladeligen vill sänka det, så även jag. Tänk att ha det som i Frankrike ~ vilken dröm 😀
Vill man bli full så blir man det oavsett om Lidl säljer eller inte säljer starköl
Men visst kanske fler trillar dit om det släpps helt fritt.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Det är väl det som är problemet men hur mycket sanning som ligger bakom vet jag dock inte. Tror inte att det är tillgången som påverkar dessa djupt tragiska mekanismer i en människa. Lika lite som skolans drog propaganda= Rök en joint sedan är det raka vägen till att bli heroinpundare på plattan. Onekligen en sanning med modifikation 😉
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Vet inte hur dom har det i Frankrike men jag tycker nog monopolet kunde lättas upp en del men jag tycker inte det borde släppas helt fritt.
Du kan handla vad du än vill dricka i mataffären eller i små vinaffärer
 
Till middagen mjölk, nu whisky, Old Pulteney 12-årig.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H
Citronsorbet gin och tonic.
Två glas citronsorbet gin och tonic med citronskiva, på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.