Que! ;D

Var hittar man hörselskydden som finns på bilden?

Hörselskydden finns att köpa i olika jaktbutiker men även affärer som säljer arbetskläder, skydds- och verkstadsutrustning bör ha dem.

Annars kan du kolla hos http://www.nimamaskinteknik.se

Där finns det ett flertal modeller att välja mellan. :)

Handöverfräs, var har ni gömt handöverfräsen???
Fast den kanske tillhör lyx ;)

Penslar i bra kvalitet
Trappstege (fast det kanske är samma som "liten stege")
Ev vanlig stege
Häftpistol

Och en del förbrukningsmaterial
Silvertejp
Maskeringstejp
Täckplast
Täckpapp

Plus hammarknack, en påse vacuum och en synvinkel förstås ;)

...och sist men inte minst: en händig fru! Men vad ni gör -försök inte stoppa henne i verktygslådan! ;D ;D ;D

(som ni förstår är det inte gubben som står för de praktiska handlaget så mycket hemma... i lägenheten alltså ;D)

men för tusan! H A N D Ö V E R F R Ä S E N, det mest underbara av alla leksakerna!! Kan inte leva utan min!

Jag älskar mina laserverktyg! Enklare och snabbare än en snörslå! Finns hyffsade för en 500-hundring på de flesta byggvaruhus!

Ordentliga arbetskläder med många fickor är allt bra att ha. 8) Snickar-byxor eller spickbälte går oxå bra.
Ett måste med arbetskläderna är att det skall finnas fickor för knäskydd, tar på väldigt annars efter ett par timmars snickrande :o

En Dremel är också bra att ha! Kan lösa små kniviga problem där man annars hade börjat karva med en kniv. Typ alltså. Perfekta verktyget för pedanter i alla fall.
(Och för alla oss vars ögon glänser av lycka när man öppnar en liten låda som innehåller fullt med tekniska prylar. Slurp. :P )

Japansåg måste man också ha. 8)

Bandsåg
Pelarborrmaskin
Limknektar
Pirra
Spett
Slägga
Yxa
Stämjärn
bygglampor

Tycker det börjar bli många "måsten" nu... ;D

MathiasS skrev:
Det är därför alla bygger dubbelgarage, man måste ju ha alla "måste"prylar nånstans ;D

MathiasS skrev:
Jag håller med. Egentligen räcker det med en yxa för att bygga hus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.