Plommonträdet har massor av knoppar och har så smått börjat blomma
Tydligen var det många blommor förra året med, men det blev bara ett plommon.. Behöver vi plantera ett plommonträd till tro?
Gillar dem också och lade ut lite morötter den vintern de syntes här.
Vi samexisterar också med dessa vandaler. Vi ser dem på tomten i princip dagligen. Så t ex tulpaner är helt uteslutet för vår del. Men vi har rosor och dahlior så det blir en del Tricogarden + blodmjöl samt cayennepeppar.
Vi samexisterar också med dessa vandaler. Vi ser dem på tomten i princip dagligen. Så t ex tulpaner är helt uteslutet för vår del. Men vi har rosor och dahlior så det blir en del Tricogarden + blodmjöl samt cayennepeppar.
Man får helt enkelt anpassa sin trädgård till omgivningen och de som lever där.
"Nog finns det mål och mening med vår färd men det är vägen som är mödan värd"
Karin Boye
Sommarkväll i trädgården
[bild] [bild]
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men finns det möjligtvis något reportage om din trädgård i någon specialtidning? Skulle väldigt gärna läsa om ditt lilla paradis! Svara på PM om du inte vill att alla ska få veta.
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men finns det möjligtvis något reportage om din trädgård i någon specialtidning?
Jag har hållit på med trädgård i många år och det har gjorts många reportage i olika tidningar av trädgården men det är inget jag sparat. Jag bor inte längre kvar i mitt paradis, min man avled och jag bor numera i en villa med en synnerligen traditionell trädgård.
Men det finns lösningar till allt skicka mig ett PM!
Ok, hur länge varar en blomma . Men jag kan i varje fall inte låta bli att dela med mig av en japansk lykta från i höstas, så här ser den ut nu. Visst är naturen fascinerande och vacker!