328 606 läst ·
2 979 svar
329k läst
3,0k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Det var då en trevlig överraskning, känner mig hedrad så tack skall du ha!harry73 skrev:
Jag är egentligen inte så fokuserad på blomning utan föredrar växter som är snygga och håller stilen hela säsongen och gärna 365 dagar i året. Skickar med en bild från en del av mitt stubberi där jag bl.a. har en ljungplantering. Enda som blommar just nu är Erica tetralix `Alba´ klockljungen som blommar mitt i sommaren. Ljungens barr i olika färger gör planteringen levande och harmonisk även utan blomning. På senhösten och under hela vintern sprakar den i olika färger när höstljungen blommar och behåller sina blommor under vintern. Tidig vår sätter vårljungen i gång och övertar höstljungens roll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad vi kan se av dina bilder är din trädgård hur snygg som helst (och förtjänar en egen fototråd)
Så jag är inte förvånad att du väljer växter på mer än bara blommar, men de blommar du visade kändes ofta lite utöver det vanliga. Nästa gång jag jag handlar växter bläddrar jag först genom tråden och få lite inspiration.
Så jag är inte förvånad att du väljer växter på mer än bara blommar, men de blommar du visade kändes ofta lite utöver det vanliga. Nästa gång jag jag handlar växter bläddrar jag först genom tråden och få lite inspiration.
Men så roligt om det jag visar kan inspirera någon annan!harry73 skrev:
Vad vi kan se av dina bilder är din trädgård hur snygg som helst (och förtjänar en egen fototråd)
En blommande eftersläntrare på buskpionen Paeonia suffruticosa `Hinun´
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Arisaema candidissum kobrakalla
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Och här är dagens skörd från min eftermiddagspromenad:
Myskmalva, Tistel, Johannesört och Kråkvicker.
Självsådda så klart
Så varför köpa en massa fröer och så och pula, när så mycket skönhet finns där redan, bara man orkar titta efter?
Myskmalva, Tistel, Johannesört och Kråkvicker.
Självsådda så klart
Logga in
Skapa konto
Så varför köpa en massa fröer och så och pula, när så mycket skönhet finns där redan, bara man orkar titta efter?
"Nog finns det mål och mening med vår färd men det är vägen som är mödan värd"KnockOnWood skrev:
Karin Boye
Sommarkväll i trädgården
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Naturen bjuder på mycket vackert .. meeeen svaret på frågan: för att man kan, för att se det gå från frö till ståtlig växt.. oavsett om det går att äta el bara tittas påKnockOnWood skrev:
Brunört. http://linnaeus.nrm.se/flora/di/lamia/prune/prunvul.htmlNaturliv skrev:
Tack! Jag bor i zon 2 - 3, i den delen av landet som inte längre får någon nederbörd. De senaste 5 -6 åren har det blivit stora problem med torkan och i år är det mer eller mindre kris. Utan snön på vintern som fyller på grundvattnet och minimalt med regn börjar det bli omöjligt att sköta en stor trädgård. Nu har jag fått överge vissa delar av trädgården som torkar bort totalt eftersom vi har egen brunn i ett område, rödmarkerat på SGU kartan. Det uppsamlade vattnet är slut för länge sedan.K Kortling skrev:
Primula vulgaris `Francesca´
Logga in
Skapa konto