310 282 läst ·
2 712 svar
310k läst
2,7k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Texten försvann???
Japp, rätt namn!
Japp, rätt namn!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Clematis Fascination
Logga in
Skapa konto
Rosa Heidi Klum
Logga in
Skapa konto
Rosa Peace
Varje år är det samma sak, Riddarsporren blir två meter hög och håller inte för sin egen tyngd. Buskstöd är för låga och har testat att binda mot väggen bakom men det blir inte bra. Kanske ska testa nån variant av spaljé
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
Jag band upp dem mot långa bambukämpar som jag stack ner så nära blomstjälkarna som möjligt. Inte så snyggt innan de hade vuxit färdigt men trots allt bättre än knäckta stjälkar. Du har ju lite fler blomstjälkar än vad jag hade så du kanske kan ha lite färre bambupinnar än en per stjälk men med hjälp av snören mellan dem stödja flera stjälkar per pinne.Lill72 skrev:
Det ska jag absolut testa till nästa år, tack för tipset!BirgitS skrev:
Jag band upp dem mot långa bambukämpar som jag stack ner så nära blomstjälkarna som möjligt. Inte så snyggt innan de hade vuxit färdigt men trots allt bättre än knäckta stjälkar. Du har ju lite fler blomstjälkar än vad jag hade så du kanske kan ha lite färre bambupinnar än en per stjälk men med hjälp av snören mellan dem stödja flera stjälkar per pinne.
Nu händer det saker igen.
Purpurkatalpan blommar för fullt. Ett av de vackraste träden i min trädgård.
Stockrosorna är i full blom. Denna blommar för tredje året, pga att jag klipper ned stänglarna innan de satt frö.
Purpurkatalpan blommar för fullt. Ett av de vackraste träden i min trädgård.
Logga in
Skapa konto
Stockrosorna är i full blom. Denna blommar för tredje året, pga att jag klipper ned stänglarna innan de satt frö.
Logga in
Skapa konto