H
Vårt första försök med egengjorda rökta laxbitar. Gravat över natten, sedan i marinad fram till em och efter det var det dags att varmröka. Behöver arbeta med att få upp mera rök men vi tyckte att det blev gott.
Egenrökta laxbitar på ett grillgaller, marinerade och varmrökta efter gravning över natten, ligger färdiga på en rostfri plåt på grillen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Vårt första försök med egengjorda rökta laxbitar. Gravat över natten, sedan i marinad fram till em och efter det var det dags att varmröka. Behöver arbeta med att få upp mera rök men vi tyckte att det blev gott.
[bild]
Oj, vad det vattnas i min mun 😛

J johan_81 skrev:
Det lät gott! Hur lagar man det?
Grillkrydda på färdigkokt Majs samt marinera dem med denna😉
(Svågern gör en jäkla god creamy corn med lite Smoke)…ska testa att göra vid tillfälle.
Flaska med BBQ-sås "Sweet & Smoky" från Gypsy Smoke, 250 ml stor, stående på en köksbänk.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Eftersom vi ju åt burgare i Fredags, så fick söndagsmaten bli Kebabpinza med blandad sås. Så enkelt & så Gott😉
Tallrik med kebabpinza toppad med kött och ost, omgiven av sallad, gurka, tomat och paprika på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
hade köpt på mig en räksallad nån gång.. och såg den idag i kylskåpet.. tänkte att den ska ta mig tusan inte gå till spillo! (datumet hängde på en skör tråd..)

Det enda jag brukar göra av/med räksallad är typ tunnbrödsrulle eller korv och pommes 🤔 (vad har Ni räksallad till?)

Tallrik med korv, pommes frites, räksallad, bostongurka, rostad lök, senap och ketchup.
Skapa konto

Tallrik med pommes, korv, räksallad, bostongurka, rostad lök, ketchup och senap. Bakgrund med burk rostad lök och ketchupflaska.
Skapa konto

Det blevsåledes.. korv, pommes, räksallad, bostongurka, lite rostad lök, senap & ketschup .. till middag 👍 (hade inget tunnbröd.. )

• Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
hade köpt på mig en räksallad nån gång.. och såg den idag i kylskåpet.. tänkte att den ska ta mig tusan inte gå till spillo! (datumet hängde på en skör tråd..)

Det enda jag brukar göra av/med räksallad är typ tunnbrödsrulle eller korv och pommes 🤔 (vad har Ni räksallad till?)

[bild]

[bild]

Det blevsåledes.. korv, pommes, räksallad, bostongurka, lite rostad lök, senap & ketschup .. till middag 👍 (hade inget tunnbröd.. )
Korv med bröd, och räksallad. 👌

Hade inte tackat nej till din tallrik heller. 😍

• Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Kvällsmackan / middagen igår..

[bild]

Nybakat.. mums!
Bakades frallor här i kväll oxå 🙂
En nybakad fralla med ost och skinka, liggande på en skärbräda.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
En Carbonara på Arlanda.

Pasta Carbonara på en tallrik på Arlanda, toppad med parmesanost och örter, med en gaffel på sidan.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Bakades frallor här i kväll oxå 🙂
[bild]
Mums.. nybakat är såååå gott!

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Mums.. nybakat är såååå gott!
Ja,vi käkade nån timme innan och jag var fortfarande proppmätt, men när jag kände lukten av nybakt gick en macka ner iaf 😋
Var ett nytt recept käresta provade och rörde ihop på förmiddagen som sen skulle jäsa 10 tim i kylskåpet.
Tanken är väl att man ska sätta den på kvällen och baka på morgonen, men nu blev det tvärs om 🙃

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Ja,vi käkade nån timme innan och jag var fortfarande proppmätt, men när jag kände lukten av nybakt gick en macka ner iaf 😋
Var ett nytt recept käresta provade och rörde ihop på förmiddagen som sen skulle jäsa 10 tim i kylskåpet.
Tanken är väl att man ska sätta den på kvällen och baka på morgonen, men nu blev det tvärs om 🙃
Antagligen, det är väldigt praktiska recept.. :) bara grädda på morgonen och vips tar inte nybakat "så lång tid" att göra hehe.. (kalljästa recept är lite trendigt just nu - har provat flera.. som sagt nybakat är sååå gott och det luktar gott)

Proppmätt eller inte.. det är som med "dessertbenet".. finns alltid plats för en nybakad brödbit/bulle.. oavsett hur mätt man är 😊

Mikael_L
Nu är sommarens flintastek avklarad, redan nu.
Tallrik med flintastek, pommes frites, potatissallad, tomater, morötter och senap. En flaska pilsner och ett glas på bordet.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Sonen praoar på restaurang denna veckan och halstrade alla lunchlaxar idag. Sen kommer han hem och slänger ihop rostad potatis, kycklingspett och en sås på egenkokad räkfond…

Det var makalöst gott, och det är ju bara måndag 😀

Tallist tallrik med rostad potatis, kycklingspett, skivad gurka, inlagd gurka, citronklyfta, sås och sallad på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
4774 och 12 till
  • Laddar…
Varma mackor.
Rester från gårdagens tacomiddag som fyllning och tillbehör.

• Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Piskfinnar och kokt potatis.
Fick med mig en burk Lohmanders ’Dill och Citron’, väldigt god måste jag tillägga.
Hade också slut på vetemjöl till paneringen, så det bidde Rågmjöl. Det var inte heller särskilt äckligt 😋👌
Friterade piskfinnar täckta med rågmjöl på galler i en ugn.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.