1 419 504 läst ·
17 742 svar
1420k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
hade köpt på mig en räksallad nån gång.. och såg den idag i kylskåpet.. tänkte att den ska ta mig tusan inte gå till spillo! (datumet hängde på en skör tråd..)
Det enda jag brukar göra av/med räksallad är typ tunnbrödsrulle eller korv och pommes 🤔 (vad har Ni räksallad till?)
Det blevsåledes.. korv, pommes, räksallad, bostongurka, lite rostad lök, senap & ketschup .. till middag 👍 (hade inget tunnbröd.. )
Det enda jag brukar göra av/med räksallad är typ tunnbrödsrulle eller korv och pommes 🤔 (vad har Ni räksallad till?)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det blevsåledes.. korv, pommes, räksallad, bostongurka, lite rostad lök, senap & ketschup .. till middag 👍 (hade inget tunnbröd.. )
Korv med bröd, och räksallad. 👌Snigla skrev:
hade köpt på mig en räksallad nån gång.. och såg den idag i kylskåpet.. tänkte att den ska ta mig tusan inte gå till spillo! (datumet hängde på en skör tråd..)
[bild]
[bild]
Hade inte tackat nej till din tallrik heller. 😍
Ja,vi käkade nån timme innan och jag var fortfarande proppmätt, men när jag kände lukten av nybakt gick en macka ner iaf 😋Snigla skrev:
Var ett nytt recept käresta provade och rörde ihop på förmiddagen som sen skulle jäsa 10 tim i kylskåpet.
Tanken är väl att man ska sätta den på kvällen och baka på morgonen, men nu blev det tvärs om 🙃
Antagligen, det är väldigt praktiska recept..Isakare skrev:
Ja,vi käkade nån timme innan och jag var fortfarande proppmätt, men när jag kände lukten av nybakt gick en macka ner iaf 😋
Var ett nytt recept käresta provade och rörde ihop på förmiddagen som sen skulle jäsa 10 tim i kylskåpet.
Tanken är väl att man ska sätta den på kvällen och baka på morgonen, men nu blev det tvärs om 🙃
Proppmätt eller inte.. det är som med "dessertbenet".. finns alltid plats för en nybakad brödbit/bulle.. oavsett hur mätt man är 😊
Sonen praoar på restaurang denna veckan och halstrade alla lunchlaxar idag. Sen kommer han hem och slänger ihop rostad potatis, kycklingspett och en sås på egenkokad räkfond…
Det var makalöst gott, och det är ju bara måndag 😀
Det var makalöst gott, och det är ju bara måndag 😀
Logga in
Skapa konto
Piskfinnar och kokt potatis.
Fick med mig en burk Lohmanders ’Dill och Citron’, väldigt god måste jag tillägga.
Hade också slut på vetemjöl till paneringen, så det bidde Rågmjöl. Det var inte heller särskilt äckligt 😋👌
Fick med mig en burk Lohmanders ’Dill och Citron’, väldigt god måste jag tillägga.
Hade också slut på vetemjöl till paneringen, så det bidde Rågmjöl. Det var inte heller särskilt äckligt 😋👌
Logga in
Skapa konto