1 420 703 läst ·
17 764 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Dagens:
Baguett med en röra av: Rökt kalkon, sallad (gurka, tomat,paprika, blad, rädisa, lök), 2 msk potatissallad, lättmajonnäs, svartpeppar, ett stekt ägg och en nypa rostad lök på topp!
Dagens lunch var:
Kinabuffe ute..
😊👍
Baguett med en röra av: Rökt kalkon, sallad (gurka, tomat,paprika, blad, rädisa, lök), 2 msk potatissallad, lättmajonnäs, svartpeppar, ett stekt ägg och en nypa rostad lök på topp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Dagens lunch var:
Logga in
Skapa konto
Kinabuffe ute..
😊👍
Glömde skryta om min premiärgrillning i förrgår!
Blev inga kamben dock (som jag hade tagit fram till den dagen premiärgrillningen skulle skett) eftersom maken fick äta dem när jag var på sjukhuset - men det blev kyckling och nån kryddig korv 😊
… till det serverades hummus, bröd, sallad, chilibönor, potatissallad och grillade padrones 😍👍
Blev inga kamben dock (som jag hade tagit fram till den dagen premiärgrillningen skulle skett) eftersom maken fick äta dem när jag var på sjukhuset - men det blev kyckling och nån kryddig korv 😊
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
… till det serverades hummus, bröd, sallad, chilibönor, potatissallad och grillade padrones 😍👍
Hade lite räkor kvar i frysen från i vintras och var så galet sugen på korv med räksallad.
Preppat och klart
Max såsen är riktigt bra för detta ändamål 👌😋
Preppat och klart
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Max såsen är riktigt bra för detta ändamål 👌😋
Baugetten såg god ut.Snigla skrev:
Kinabufféns smaklösa rätter kan jag känna smaken av bara genom att se på bilden.
Vissa kan vara lite smaklösa ibland.. både där o på Thai .. men sen har man ju sina favoriter oxå 😊GoC skrev:
Denna gång var det en ny.. jag gillar lite spicy ostronssås .. och de hade de för första gången häromdagen! Det var smak o lite bekväm hetta..
vi hade en Ford truck här för några år sedan.. (ja inte hos oss .. men i närheten) hon kom från Thailand.. vi brukade shoppa där.. mycket god mat.. jag brukade ta med chili åt henne när vi skördat (vi odlar chili) och.. haha hon tyckte vi odlade starkt 😜 (hon fick i 4-5 olika styrkeklasser)..
Svårt att kombinera smaker o lagom hetta ibland 😊
(Jag ogillar starkt själv, men gillar chili och smak)
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 460 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 460 inlägg
Logga in
Skapa konto
Hade en fläskytterfile som behövdes att tas om hand. Så det blev 8 snitzlar, sås och 1 portion bara kryddade mindre skivor till frysen.
Tips; köp en tjock fyf och skär skivor på drygt 1 cm och banka ut. Blev gott! 👌
Flygplatsmat igen, LPA/GranCan är betydligt dyrare än Madrid.Höghus skrev:
€27,85 för en liten öl och en ganska tråkig dubbelburgare.
Köpstarka norrmän, danskar och tyskar drar förstås upp priserna.
Jag saknar köttbiten man kunde få på Olearys i avgångshallen innan pesten kom.
/Höghus
Logga in
Skapa konto