Grillad med bröd.
Slotts starka, ketchup och rostad lök.

• Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
Dagens:
Baguett med en röra av: Rökt kalkon, sallad (gurka, tomat,paprika, blad, rädisa, lök), 2 msk potatissallad, lättmajonnäs, svartpeppar, ett stekt ägg och en nypa rostad lök på topp!

Baguett med rökt kalkon, grönsaker, potatissallad, lättmajonnäs, svartpeppar, stekt ägg och rostad lök på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Baguette med rökt kalkon, grönsaker, potatissallad, lättmajonnäs, svartpeppar, stekt ägg, och rostad lök.
Skapa konto

Dagens lunch var:

Tallrik med kinabuffé: ris, nudlar, friterad kyckling, grönsaker och kött i sås. Glas och gaffel på träbord.
Skapa konto

Kinabuffe ute..

😊👍

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Glömde skryta om min premiärgrillning i förrgår!

Blev inga kamben dock (som jag hade tagit fram till den dagen premiärgrillningen skulle skett) eftersom maken fick äta dem när jag var på sjukhuset - men det blev kyckling och nån kryddig korv 😊

Grillad kyckling, hummus, sallad, chilibönor, potatissallad och grillade padrones på en vit tallrik. Bakgrunden visar olika förpackningar.
Skapa konto

Tallrik med grillad kyckling, kryddig korv, hummus, potatissallad, sallad, chilibönor och grillade padronpaprikor.
Skapa konto

… till det serverades hummus, bröd, sallad, chilibönor, potatissallad och grillade padrones 😍👍

• Gilla
Intet och 7 till
  • Laddar…
Penne med sallad och Serranoskinka och öl. Helt slut efter 3 timmars vandring i Tallin, så mat å öl behövs 😛

Svart tallrik med pennepasta, sallad och Serranoskinka bredvid ett glas öl på en träbord i en restaurang.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Hade lite räkor kvar i frysen från i vintras och var så galet sugen på korv med räksallad.
Preppat och klart
Räkor på en skärbräda, bredvid en burk Max Original dressing och en tom skål med sked, förberett för räksallad.
Skapa konto

Öppen plastburk med korv och räksallad redo att serveras.
Skapa konto

Max såsen är riktigt bra för detta ändamål 👌😋

• Gilla
  • Wow
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Dagens:
Baguett med en röra av: Rökt kalkon, sallad (gurka, tomat,paprika, blad, rädisa, lök), 2 msk potatissallad, lättmajonnäs, svartpeppar, ett stekt ägg och en nypa rostad lök på topp!

[bild]

[bild]

Dagens lunch var:

[bild]
Kinabuffe ute..

😊👍
Baugetten såg god ut.
Kinabufféns smaklösa rätter kan jag känna smaken av bara genom att se på bilden.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Baugetten såg god ut.
Kinabufféns smaklösa rätter kan jag känna smaken av bara genom att se på bilden.
Vissa kan vara lite smaklösa ibland.. både där o på Thai .. men sen har man ju sina favoriter oxå 😊

Denna gång var det en ny.. jag gillar lite spicy ostronssås .. och de hade de för första gången häromdagen! Det var smak o lite bekväm hetta..

vi hade en Ford truck här för några år sedan.. (ja inte hos oss .. men i närheten) hon kom från Thailand.. vi brukade shoppa där.. mycket god mat.. jag brukade ta med chili åt henne när vi skördat (vi odlar chili) och.. haha hon tyckte vi odlade starkt 😜 (hon fick i 4-5 olika styrkeklasser)..

Svårt att kombinera smaker o lagom hetta ibland 😊

(Jag ogillar starkt själv, men gillar chili och smak)

Kriminellt att åka förbi Uppsala utan besök på Spicy Hot 😉
Så det blev lite av varje där!

Olika asiatiska maträtter serverade på ett svart bord på restaurang, med drycker och såser.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
K
Panerade schnitzlar på en tallrik med en stekpanna med brun sås i bakgrunden.
Skapa konto

Hade en fläskytterfile som behövdes att tas om hand. Så det blev 8 snitzlar, sås och 1 portion bara kryddade mindre skivor till frysen.
Tips; köp en tjock fyf och skär skivor på drygt 1 cm och banka ut. Blev gott! 👌

• Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Sambon hade beställt planka, då var det bara och kamma till sig.
Idag vart det med pepparbiff. Två plankor med pepparbiff, sparris, gratinering och tomat ovanpå.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Storsockret
Orange vegohärj

En blå skål fylld med orangefärgade grönsaksbitar, toppade med sesamfrön och skivad grön lök, står på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
P
GoC GoC skrev:
I så fall har de nog använt för lite natriumglutamat. 😉

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Gårdagens middag:

Libanesiskt meze med rätter som hummus, cevari, foul, bröd, kafta, tabbouleh, och labne, presenterade i olika skålar och fat.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Fredagsmaten på jobbet gick som vanligt i fettets tecken. Smör med gräddsås, toppat med lite fläskkarré och ciabatta.

En tallrik med fläskkarré i gräddsås, två halvor ciabatta och skivade tomater.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 7 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Flygplatsmat, Madrid.
Rimliga €21 för en stor öl och spansk skinka. Det var svårt att hitta annat än smörgåsar här

/Höghus

[bild]
Flygplatsmat igen, LPA/GranCan är betydligt dyrare än Madrid.
€27,85 för en liten öl och en ganska tråkig dubbelburgare.
Köpstarka norrmän, danskar och tyskar drar förstås upp priserna.
Jag saknar köttbiten man kunde få på Olearys i avgångshallen innan pesten kom.

/Höghus

Burger med ost, pommes frites och cole slaw på en tallrik; plastglas med öl på en bricka, flygplatsmiljö i bakgrunden.
Skapa konto

• Wow
  • Ledsen
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.