1 419 275 läst ·
17 740 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Körde lite makaroner med svartpeppar, ketchup och finhackade pepperoni.
Laddar lite för nästa veckas mat och har fått en del uppslag.
Fish n chips
Cheeseburgare
Kyklingwok
Pannkakor/våfflor
Kotletter med svampsås
Revbensspjäll, eller som man kallade det som junior ... FoxboneVentilation
Laddar lite för nästa veckas mat och har fått en del uppslag.
Fish n chips
Cheeseburgare
Kyklingwok
Pannkakor/våfflor
Kotletter med svampsås
Revbensspjäll, eller som man kallade det som junior ... FoxboneVentilation
Wow, det låter supergott👌4774 skrev:
Jag valde genvägen med jättebilliga färdiga Kaluri Torskpannetter, sallad, tomat, remouladsås samt citronpeppar😉
Men gott blev det i alla fall.
Om själva fiskburgaren/panetten är krispig så handlar det mesta om såsen, en bra sås med riv i smaken (kan) rädda även en trist panett. Såklart att en egengjord fiskkaka är sjutti gånger godare, men ibland finns inte tid ork eller lust att mecka med det.Roga1337 skrev:
Ett gott fluffigt bröd bidrar såklart till smarrigheten.
Tips på justa brön?Maria T skrev:
Om själva fiskburgaren/panetten är krispig så handlar det mesta om såsen, en bra sås med riv i smaken (kan) rädda även en trist panett. Såklart att en egengjord fiskkaka är sjutti gånger godare, men ibland finns inte tid ork eller lust att mecka med det.
Ett gott fluffigt bröd bidrar såklart till smarrigheten.
😉 Hmmmm joråsåatt, har väl hänt fast inte ofta att jag bakat egna brön, men väljer oftast någon av dessa https://www.korvbrodsbagarn.se/vara-brod/Frisco-hamburgerbrod/W WFD skrev:
https://www.korvbrodsbagarn.se/vara-brod/potato-burger-bun/
Nu "råkade" båda vara från korvbrödsbagarn, de finns i de flesta butiker jag handlar i, men annat märke av potatisbröd är också gott. Jag gillar briochebröd men det gör inte partnern, det är en lite speciell smak som drar åt sött och funkar inte för alla och kanske inte heller passar till en fiskburgare.
Burger in da house.. med tomat, gurka, dressing, rå lök, stekt lök, ketchup för mig, inlagd chili för maken.. bröd 👍 .. hade några lökringar o pommes till!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gillar söta saker men, inte när det gäller matMaria T skrev:
😉 Hmmmm joråsåatt, har väl hänt fast inte ofta att jag bakat egna brön, men väljer oftast någon av dessa [länk]
[länk]
Nu "råkade" båda vara från korvbrödsbagarn, de finns i de flesta butiker jag handlar i, men annat märke av potatisbröd är också gott. Jag gillar briochebröd men det gör inte partnern, det är en lite speciell smak som drar åt sött och funkar inte för alla och kanske inte heller passar till en fiskburgare.