1 338 600 läst ·
16 336 svar
1339k läst
16,3k svar
Vad blir det för mat?
Trerätters enligt IKEA.
Konceptet var så nytt så personalen fick dubbelkolla hur många köttbullar som ingick, och det oklart om grädde ingick. (Nej)
Kavring med skagenröra, köttbullar och mos, kladdkaka. Kaffe ingick.
Konceptet var så nytt så personalen fick dubbelkolla hur många köttbullar som ingick, och det oklart om grädde ingick. (Nej)
Kavring med skagenröra, köttbullar och mos, kladdkaka. Kaffe ingick.
Dagens blev tunna fläskkotletter, sweetchilissås (sweetchili, philadelphiaost, lite mjölk, salt, peppar och äppelgele med lite chilitwist i), pommes och sallad 👌👌👌👌👌
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hade lite räkor över sedan räkmackan häromkvällen.. så idag bjöds det på räksallad till lunch!
Brukar kasta in små brödslattar i frysen.. (om man får över från färskt bröd är det toppen o ha.. både för att rosta som macka, till vitlöksbröd, göra crostini... eller frysa in dem i färdiga små fyrkanter för att ha som krutonger i salladen!).. idag fick jag tillfälle att tina några i ugnen .. tills de var lagom krispiga.. sedan innan vi skulle äta så stekte jag dem snabbt i vitlöksolja.. sååå goda!
Mums mums..
Brukar kasta in små brödslattar i frysen.. (om man får över från färskt bröd är det toppen o ha.. både för att rosta som macka, till vitlöksbröd, göra crostini... eller frysa in dem i färdiga små fyrkanter för att ha som krutonger i salladen!).. idag fick jag tillfälle att tina några i ugnen .. tills de var lagom krispiga.. sedan innan vi skulle äta så stekte jag dem snabbt i vitlöksolja.. sååå goda!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mums mums..
Stekt lax med rostade rotsaker, citronyoghurt och rocculasallad. Mycket bra med en Grauer Burgunder till https://oribuswein.de/wp-content/uploads/2024/08/2023-Grauer-Burgunder-Chara-tr-1.pdf.
Alla grönsaker dessutom från eget land
Alla grönsaker dessutom från eget land
Redigerat: