Gårdagens påhitt..

Wrap med kycklingstrimlor, ugnsrostade grönsaker och vitlökssås på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ugnsrostade grönsaker i en skål inklusive aubergine, squash, paprika, lök och potatis.
Skapa konto

Stekt kycklingstrimlor i kryddig marinad i en stekpanna med en svart stekspade.
Skapa konto

Wrap med kycklingstrimlor.. ugnsrostade grönsaker (aubergine, squash, paprika, lök, vitlök och nån potatis), vitlökssås & hetså# 👍

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Igår gjorde jag en "internetgrej" till lunch hehe..

Flashade förbi ett klipp på fejjan där två killar sett något på tiktok och skulle testa om det gick att göra (och hur det isf smakade) som klippet de sett.. (jag ser det komiska i att de tittade på en klipp för att göra maträtten.. och jag tittar på deras klipp för att göra min maträtt.. haha)

Bästa frukostburritosen tror jag de kallade det :)

Hemlagad frukostburrito med skinka och ost, serverad med färska grönsaksstickor på en grå tallrik.
Skapa konto

En frukostburrito med smält ost och rökt skinka på en gaffel framför en otydlig bakgrund.
Skapa konto

Jag använde inte så mycket ost som alla såna "recept".. och jag hade inte bacon (vilket de hade) .. jag använde rökt skinka (smörgåspålägg)

Knäckte några ägg.. viftade omkring dem i en liten bunke.. la dem i en stekpanna (som att börja göra en omelett).. lät det bubbla lite (som man väntar in en pannkakas bubblor..) .. sedan la man på en mjuk tortilla.. och tryckte lätt ner den i "smeten".. fungerade lite som att limma dit omeletten (eller hm brödet?)

Väntade en stund tills jag trodde den var klar under.. vände den så brödet hamnade nederst.. hällde på riven ost och skinka.. sänkte värmen (ville ju att osten skulle bli mjuk iaf.. utan helt bränt skal).. sedan vek man in kanterna.. som på buritton.. och lät den ligga lite o värma sig..

Jag hade lite grönsaker till..

.. och ja.. den höll ihop!
.. och den var god! :)

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Middagen blev panerad torsk, egengjort potatismos, kokt sparris och hollandaisesås 😍

Panerad torsk, mosad potatis, kokt sparris och klick hollandaisesås på mörkgrå tallrik.
Skapa konto

Panerad torsk med potatismos, kokt sparris och klick av hollandaisesås på tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Hus tomte och 5 till
  • Laddar…
H
Sonen är på besök så nu blir det fokus på nötkött (han unnar sig inte det med sin studentekonomi), grilla och spela brädspel. Lite bättre helg helt enkelt 🥰
Ikväll blir det ryggbiff med kappa, köpe bea 😬, klyftpotatis, sparris och enkla grönsaksspett.

Förpackad ryggbiff med kappa på köksbänk inför grillning.
Skapa konto
Ryggbiff med kappa på skärbräda bredvid en köttyxa, förberedelse för grillning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Fläskfilé i grytan, serverat med gröna pastakuddar (spenat o ricotta) samt kokt sparris. Sältan var påtaglig men lindrades med lite créme fraîches.

• Fläskfilé i gräddsås med kryddor, gröna spenat- och ricottafyllda pastakuddar, kokt sparris och ölglas i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
Dagens middag blev en mer klassisk burrito.. (hade några bröd kvar

Tre värmda burritos med kyckling, ost och tomat i en vit form, serverade på bädd av sallad.
Skapa konto

Klassisk burrito med kyckling, ost, salsasås och tomat på en bädd av salladsblad och paprika.
Skapa konto

Kryddig kyckling, salsasås, tomat, ost, bröd…. Värmda i ugn & serverat på en bädd av småsaladsblad och lite paprika!

• Gilla
fusion och 6 till
  • Laddar…
Äntligen lite värme så man kan vara ute och grilla

Grilltallrik med kött, hasselbackspotatis och pommes frites med sås och persilja.
Skapa konto

Kan ju slinka ner en Aperol också

Två glas Aperol Spritz med sugrör och apelsinskivor på ett utebord, skål med nötter, grill i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 7 till
  • Laddar…
Glömde bort att posta gårdagens sista beställning efter MusikQuizet.
Vit Kladdkaka & Kaffe👍
Vit kladdkaka med färska bär och en klick grädde på en tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 5 till
  • Laddar…
Iförrgår blev det köttbullar å mos och igår vart det Hamburgare som gosat grillen 👌
Tallrik med svenska köttbullar, potatismos, brunsås och lingonsylt, bredvid ett glas mjölk.
Skapa konto
Hamburgare med pommes och alkoholfri öl på restaurangbord.
Skapa konto
Hamburgare som grillas på en kolgrill utomhus, två är välgrillade och resten råa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 10 till
  • Laddar…
Storsockret
Har försökt mig på lite smashburgare men inte fått till varken bra smak eller smash.

Hemmagjord smashburgare med ost och lök på en vit tallrik utomhus.
Skapa konto

Tydligt att detta är en materialsport så har nu införskaffat ordentlig smasher och stekskrapa. 😅

Jagade efter lite mer fettrik färs och efter lite hemlighetsmakeri kom jag hem med lokala delikatessbutikens egen burgarblandning som den här gången innehöll entrecote, biff, högrev och bringa. Så imorgon blir det nya försök, hoppas den blandningen faller mig i smaken.

Hittade lite San Marzano tomater också för nästa pizzabak 🙂

• Gilla
  • Älska
fusion och 10 till
  • Laddar…
Räkmacka med generöst med handskalade räkor, sallad, dill, citron och en skiva brieost på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
fusion och 13 till
  • Laddar…
Entrecote på G hemmagjord pommes samt egen tzatziki forts följer..

• Modernt kök med entrecote i ugnspanna, kryddor på köksö och inbyggda vitvaror i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
fusion och 9 till
  • Laddar…
4774
Solsken och 21° varmt så vad passar bättre till lunch än matjessill, kokt potatis, rödlök, gräddfil och gräslök 😀. Sköljdes ner med det finaste Danmark har i dryckesväg, en härlig Carlsberg Hof En tallrik matjessill och kokt potatis med rödlök och gräddfil, och ett glas öl i solskenet.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 10 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
[bild]
Den där känner jag igen.
God men helt omotiverat stor, vi var tre hungriga herrar som beställde in en var och ärligt talat hade vi nog blivit okej mätta om vi delat på en.

Grillad havskatt och grönsaker vankas
Kokt potatis blir det nog därtill.

/Höghus

Grillade havskattsfiléer och grönsaker på ett ugnstråg med marinad och pensel.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Luddis_1 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.