1 419 553 läst ·
17 746 svar
1420k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Bufala är en ost i samma segment som mozarella och burata. Stracciatella är en blandning med grädde. Även laken kan ingå. Ganska på basic att förstå.AndersMalmgren skrev:
Samma med dashi. Den är ljus. Inte mörk som du försöker påstå.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Finns mörk dashi lilla du.A atomlab skrev:
Sedan så är det ju så att stracciatella di bufala borde ge dig en hint om vilken mjölk som använts men okej.
Show me. För att vara en som påstår sig veta det japanska köket väl så har du väldigt dålig koll. Speciellt skillnaden när det är ett ord före eller efter dashi.AndersMalmgren skrev:
Så när du skrev Maggan bufala så skulle jag förstå att det är Maggan stracciatella du menade? Stracciatella har dessutom sin ursprung från burata. Lättare om du skriver vad du menar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Dashi är en bas, den är ljus. Du kan tex blanda den med soja för att få den mörk. Vilket jag misstänker Minako gjort. Men det är inte ren soja. Har du ens varit i Japan, tvivlar jag på.A atomlab skrev:Show me. För att vara en som påstår sig veta det japanska köket väl så har du väldigt dålig koll. Speciellt skillnaden när det är ett ord före eller efter dashi.
Så när du skrev Maggan bufala så skulle jag förstå att det är Maggan stracciatella du menade? Stracciatella har dessutom sin ursprung från burata. Lättare om du skriver vad du menar.
Det är lite tröttsamt med din avundsjuka
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Ha! Du har ju noll koll. Vissa saker är svåra att googla sig till. 😂AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg