AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Stracciatella är en bufala. Det var som när du trodde Minako hällde soja på sin sashimi 🤣 om du ska vara dryg så får du först skaffa kunskapskapitalet för det.
Bufala är en ost i samma segment som mozarella och burata. Stracciatella är en blandning med grädde. Även laken kan ingå. Ganska på basic att förstå.

Samma med dashi. Den är ljus. Inte mörk som du försöker påstå.

A atomlab skrev:
Bufala är en ost i samma segment som mozarella och burata. Stracciatella är en blandning med grädde. Även laken kan ingå. Ganska på basic att förstå.

Samma med dashi. Den är ljus. Inte mörk som du försöker påstå.
Finns mörk dashi lilla du.
Sedan så är det ju så att stracciatella di bufala borde ge dig en hint om vilken mjölk som använts men okej.

Finns mörk dashi lilla du.
Sedan så är det ju så att stracciatella di bufala borde ge dig en hint om vilken mjölk som använts men okej.
Show me. För att vara en som påstår sig veta det japanska köket väl så har du väldigt dålig koll. Speciellt skillnaden när det är ett ord före eller efter dashi.

Så när du skrev Maggan bufala så skulle jag förstå att det är Maggan stracciatella du menade? Stracciatella har dessutom sin ursprung från burata. Lättare om du skriver vad du menar.

A atomlab skrev:
Show me. För att vara en som påstår sig veta det japanska köket väl så har du väldigt dålig koll. Speciellt skillnaden när det är ett ord före eller efter dashi.

Så när du skrev Maggan bufala så skulle jag förstå att det är Maggan stracciatella du menade? Stracciatella har dessutom sin ursprung från burata. Lättare om du skriver vad du menar.
Dashi är en bas, den är ljus. Du kan tex blanda den med soja för att få den mörk. Vilket jag misstänker Minako gjort. Men det är inte ren soja. Har du ens varit i Japan, tvivlar jag på.

Det är lite tröttsamt med din avundsjuka

Sluta buffla er nu, pizza är gott men vart är bean?

• Gilla
  • Älska
Beretic och 3 till
  • Laddar…
Penismätartävling utan dess like här?

C Cerb skrev:
Penismätartävling utan dess like här?
Såhär är det alltid med Atomlab.

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Såhär är det alltid med Atomlab.
It takes two to tango, som man brukar säga.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
Rekommenderar annars https://www.flatbread.se/ där DELIBRUKETS EGEN och BUFFEL var mina stora favoriter när vi bodde i Sundbyberg för en bunt år sedan.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Dashi är en bas, den är ljus. Du kan tex blanda den med soja för att få den mörk. Vilket jag misstänker Minako gjort. Men det är inte ren soja. Har du ens varit i Japan, tvivlar jag på.

Det är lite tröttsamt med din avundsjuka
Ha! Du har ju noll koll. Vissa saker är svåra att googla sig till. 😂

C Cerb skrev:
It takes two to tango, som man brukar säga.
Jag tipsade bara om en bra pizza på 800 kom ihåg det

• Gilla
john.h
  • Laddar…
Som inte fanns på menyn längre. (800gr gör sin stracciatella på burata)

A atomlab skrev:
Ha! Du har ju noll koll. Vissa saker är svåra att googla sig till. 😂
Du är en tragisk individ, vi kan släppa det med det

Ta inte illa upp, menar inget illa med det.
Tycker bara situationen framstår lite komisk.

C Cerb skrev:
Ta inte illa upp, menar inget illa med det.
Tycker bara situationen framstår lite komisk.
Jo du, men man tröttnar lite när han ska hålla på hela tiden. Själv äter han aldrig ute eller lägger upp några bilder. Bitter gammal gubbe

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.