Första gången jag åt en Burrata tror jag, helt ok!
SOT DIVINE: Tomatsås, Mozzarella, Prosciutto, Körsbärstomat, Burrata och Basilikaolja

En pizza med prosciutto, tomater och rucola i en kartong. Oljefläck på locket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Idag blev det Picanha. Low and slow i mycket alrök. Rökt färskpotatis, rökt halloumi, grillad sparris och hemgjord chimchurri! Galet gott!
Skivad, grillad köttbit med bark, stekkniv, på skärbräda, ketchupflaska i bakgrunden.
Skapa konto
Måltid med rostbiff, potatishalvor, grillad zucchini, tomatsallad, halloumi och sås, samt rödvin.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Fairlane och 18 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Idag blev det Picanha. Low and slow i mycket alrök. Rökt färskpotatis, rökt halloumi, grillad sparris och hemgjord chimchurri! Galet gott!
[bild][bild]
Tack för påminnelsen om Picanha.
Sprungit förbi den i disken lite för många gånger nu för att det ska vara ok.
Skämmes! 😅

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Oskick Oskick skrev:
Tack för påminnelsen om Picanha.
Sprungit förbi den i disken lite för många gånger nu för att det ska vara ok.
Skämmes! 😅
Håller mig till svenskt kött i alla lägen. Går det att använda fransyska/rostbiff till detta? Lät ju jättegott när jag googlade fram vad det var 😋

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Håller mig till svenskt kött i alla lägen. Går det att använda fransyska/rostbiff till detta? Lät ju jättegott när jag googlade fram vad det var 😋
Det finns ju kött som inte finns i Sverige, som tex Iberico

Ikväll blir det skaldjurssoppa 🤤

Ett glas med orange innehåll och vit lock på en spishäll, köksbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Dillkyckling? Vad är det :)
Känner till Dillkött iofs!
Som dillkött, samma princip hehe.. men med kyckling! Fick för mig att det borde vara gott också.. så jag provade med kyckling..

Men jag kokar kycklingköttet med kycklingbuljong, dillfrön, salt, vitpeppar morotsbitar o lite lök.. :)

(tar bort kycklingen o morötterna, vi brukar ha med morotsbitarna i ätdelen, när det är klart.. silar och använder spaet till dillsåsen sen) 👍

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns ju kött som inte finns i Sverige, som tex Iberico
Är ju det är varumärkesskyddat så som Kalix löjrom och Kobe biff. Men både waguu och löjrom från Bottenviken är lika bra. Det finns alltså väldigt bra gris som är uppfödda på branta områden med ekollon som inte frå kallas iberico.

På svenska heter Piccana rostbifflock med fettrands-kappa, eller bara rostlock med kappa, om fettkappan tas bort kallas den rumpstek. Går att beställa på valfri köttbutik eller Citygross.

• Gilla
john.h och 3 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Är ju det är varumärkesskyddat så som Kalix löjrom och Kobe biff. Men både waguu och löjrom från Bottenviken är lika bra. Det finns alltså väldigt bra gris som är uppfödda på branta områden med ekollon som inte frå kallas iberico.

På svenska heter Piccana rostbifflock med fettrands-kappa, eller bara rostlock med kappa, om fettkappan tas bort kallas den rumpstek. Går att beställa på valfri köttbutik eller Citygross.
Visst har du gris som är av rasen Iberico och kör med samma uppföddning så borde det bli lika bra. Men mig veterligen finns det ingen svensk uppfödare som gör det?

Storsockret
Guilty pleasure, färdig mac n cheese. Ostsmak på påse 😍

Skål med nudlar på träbord utomhus. Soligt väder. Sannolikt snabbmat eller enkel måltid.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Köttfärssås med tomater och lök i vit tallrik på träbord.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
En stor paellapanna med matlagning av wokade nudlar och blandade grönsaker utomhus.
Skapa konto

78cm 9pers som åt, hälften gick åt 😬🙂

• Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
C
Särbon bjöd på Ceasarsallad. Innan dess lite vitlök och cillimarinerade räkor grillat på spett. Vid grillen avnjöts en Mojito

• Ceasarsallad med kyckling, bacon, krutonger, parmesan, på romansalladsblad, serverad på vit tallrik, träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Kjell_G och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
Oxfilé och potatis fick det bli :)
Gasolgrill på veranda, grönsaker på värmning, tänger, träslevar, skål på sidobord, röd trävägg, trägolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
Skaldjurssoppa

Middag på balkong; skaldjurssoppa, potatisgratäng, vitt vin, blommor, urbana miljön.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.