1 338 638 läst ·
16 336 svar
1339k läst
16,3k svar
Vad blir det för mat?
Idag blev det Picanha. Low and slow i mycket alrök. Rökt färskpotatis, rökt halloumi, grillad sparris och hemgjord chimchurri! Galet gott!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Som dillkött, samma princip hehe.. men med kyckling! Fick för mig att det borde vara gott också.. så jag provade med kyckling..Dan1891 skrev:
Men jag kokar kycklingköttet med kycklingbuljong, dillfrön, salt, vitpeppar morotsbitar o lite lök..
(tar bort kycklingen o morötterna, vi brukar ha med morotsbitarna i ätdelen, när det är klart.. silar och använder spaet till dillsåsen sen) 👍
Är ju det är varumärkesskyddat så som Kalix löjrom och Kobe biff. Men både waguu och löjrom från Bottenviken är lika bra. Det finns alltså väldigt bra gris som är uppfödda på branta områden med ekollon som inte frå kallas iberico.AndersMalmgren skrev:
På svenska heter Piccana rostbifflock med fettrands-kappa, eller bara rostlock med kappa, om fettkappan tas bort kallas den rumpstek. Går att beställa på valfri köttbutik eller Citygross.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Visst har du gris som är av rasen Iberico och kör med samma uppföddning så borde det bli lika bra. Men mig veterligen finns det ingen svensk uppfödare som gör det?A atomlab skrev:Är ju det är varumärkesskyddat så som Kalix löjrom och Kobe biff. Men både waguu och löjrom från Bottenviken är lika bra. Det finns alltså väldigt bra gris som är uppfödda på branta områden med ekollon som inte frå kallas iberico.
På svenska heter Piccana rostbifflock med fettrands-kappa, eller bara rostlock med kappa, om fettkappan tas bort kallas den rumpstek. Går att beställa på valfri köttbutik eller Citygross.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg