1 419 434 läst ·
17 742 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Gillar det där med att man "råkar" köpa något. Lite som att jag "råkade" köpa bra durumvete från bageriet. Grossisten säljer bara på 25 kg säckar. Jag gör alltid min egen pasta. Parmesan kan jag acceptera.T TowaTei skrev:
Skräcken är de som kör rökt skinka, vitlök, gröna ärtor, grädde.
Borde ha varit tydligare. Folk får göra precis som dom vill men jag är extremt konservativ när det gäller vad saker heter och hur man tillagar det.T TowaTei skrev:
När min son var 4-5 så fick han välja råvaror i affären som jag sen tillagade. Några år senare så fick han ta fram kryddor, lukta och sen ge mig utan att jag tittade vad det var för kryddor. Har misslyckats ett par gånger med att göra det ätbart. En gång trodde jag det var paprika men, det var cayennepeppar.
Jag brukar göra min carbonara som i Fotbollskokboken (jäkligt bra recept i den, min favoritkokbok)
Där blandar man vitt vin, parmesan, och grädde som man rör ner precis på slutet.
Blir så underbart gott!
Men, det är väl inte en äkta carbonara då, som jag fattat det
Där blandar man vitt vin, parmesan, och grädde som man rör ner precis på slutet.
Blir så underbart gott!
Men, det är väl inte en äkta carbonara då, som jag fattat det
Har man grädde i så är det ingen carbonara. Men du får tycka det är gott iafDan1891 skrev:
Medlem
· Stockhollm
· 74 inlägg