Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Hoppas ni spelade lite Sahara Hotnights också! :)
Nej, men det gör DJ så bra vid poolen ;)

Maria T Maria T skrev:
Mat, eller fika, smakar bäst utomhus eller hur?
Det jag fick uppleva igår kväll var inget annat än magiskt. Grillad kyckling, köfte, grillade grönsaker, färska dito, klibbigt ris och bröd grillad i Saharas sand.
Inga foton av smaskens eftersom vi åt nästan i mörker men jag bjuder (?) er en bild med mysbelysning samt kompositionen "hund och två stjärnor".
[bild] [bild]
Låter fantastiskt! Tror att ”stjärnorna” som lyser klarast är Venus o Jupiter som vi kan se här också, de ligger i linje även om det är lååååångt mellan dem.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maria T
K Kjell_G skrev:
Låter fantastiskt! Tror att ”stjärnorna” som lyser klarast är Venus o Jupiter som vi kan se här också, de ligger i linje även om det är lååååångt mellan dem.
Spännande! Jag är lite hobbyastronom men hade ingen aning om att de kunde uppfattas såhär på annan breddgrad.

P Pappa1986 skrev:
Håller med, provade även deras veganska sås. Lite starkare men riktigt bra.

Gällande kebabkött så är det ok men kan rekommendera eldorados kyckligkebab (fryst) stek på den hårt och riktigt bra
Kebabkött köper man på ”allmat butiker” finns inget på någon ”svensk butikskedja” som kommer i närhet av det man finner i frysdiskarna där. Brukar även finnas mycket god kebabsås till en bråkdel av priset på ”Schysst mats sås”

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Inte vardagsmat. Fyndade kalventrecote (som jag aldrig ätit innan) på Coop, kollade upp stekmetod och vips låg den där! Väldigt mycket gott. Fyllde upp pommes med två rösti, och blev påmind om hur goda Felixprodukten är. Vågar knappt föreställa mig dessa irl.

• Ett måltidsfat med stekt biff, pommes frites, grönsaker och sås, ett glas vatten, ölburk i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Skrei toppad med lardo

Vitt matbord med en tallrik med mat, ett glas vin, vattenglas, en annan måltid i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 7 till
  • Laddar…
Blodsoppen
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skrei toppad med lardo

[bild]
Ser gott ut. Men vanlig Öresunds torsk går bra med;)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Blodsoppen
Ett smörgås med räkor, äggskivor och majonnäs på en grå tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Naturliv och 8 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skrei toppad med lardo

[bild]
Det var väl en väldigt överförfinad skrei
skreimølje skall du testa, det är genuint norskt. Kokt skrei med skreirom, skreilever och kokt mandelpotatis.

• Gilla
gripnil och 2 till
  • Laddar…
P
Maria T Maria T skrev:
Spännande! Jag är lite hobbyastronom men hade ingen aning om att de kunde uppfattas såhär på annan breddgrad.
ÄR NI MEDIALA?

Maria T
Volvo v70 skrev:
ÄR NI MEDIALA?
Tror du tänker på ASTROLOGER, men nej, jag känner mig inte medial.

• Gilla
Anonymiserad 220941
  • Laddar…
Maria T
Middagstallrik med biffar, grönsaker, sås och ett glas rödvin. Elegant presentation, matfotografering.
Skapa konto

Variation på grillade kycklingen - bitar av kycklingkött tillsammans med grillad tomat, lök, aubergine o kanske nåt mer, inrullat i tunt bröd, libabröd kanske, så det blev som en vårrulle. Gott! Nötkött som var så hårt stekt så det skulle kunna användas som hockeypuck..synd, men det har ju gått rykten om icke genomstekt nötkött i vissa länder och tror det gäller här (Egypten), de vågar inte servera köttet rosa.
De vanliga grönsakerna och kikärter, plus att jag dränker allt i Thrinasås för att det är så gott.
Imorgon flygplansmat. Garanterat ingen bild.

• Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Husmanskost får jag ofta som förslag på frågan ”vad ska vi äta idag?”
Rotfrukter i soppan och fint skurna köttbitar (rester av byggriff o fläskfilé) är väl bara till hälften husmanskost, men uppskattat blev det.

• Ett bord med koppargryta, bröd, glas vatten, kött och grönsakssoppa.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Äta ute

Förpackad korv, strykjärn på trägolv, smutsig, gammal, sladd, inköpsförpackning, köksartiklar, vardagliga föremål.
Skapa konto

Skoter vid eldstad i snöigt landskap och soligt väder.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Anonymiserad 220941 och 12 till
  • Laddar…
Tidningar och affärer är bra på att sälja in sina recept med fina fotografier. Så här såg Coop på receptet kyckling med gnocchi, brynt smör och citron.
Elegant maträtt med kyckling, gnocchi, grönkål, citron på keramiktallrik, träbricka med örter, glas vin bakgrund.
Skapa konto

Så här såg det hemmave
Måltid med kyckling, pestognocchi, riven ost, citron och rödvinsglas på blommig duk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fremax och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.