1 418 082 läst ·
17 720 svar
1418k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Låter fantastiskt! Tror att ”stjärnorna” som lyser klarast är Venus o Jupiter som vi kan se här också, de ligger i linje även om det är lååååångt mellan dem.Maria T skrev:
Mat, eller fika, smakar bäst utomhus eller hur?
Det jag fick uppleva igår kväll var inget annat än magiskt. Grillad kyckling, köfte, grillade grönsaker, färska dito, klibbigt ris och bröd grillad i Saharas sand.
Inga foton av smaskens eftersom vi åt nästan i mörker men jag bjuder (?) er en bild med mysbelysning samt kompositionen "hund och två stjärnor".
[bild] [bild]
Kebabkött köper man på ”allmat butiker” finns inget på någon ”svensk butikskedja” som kommer i närhet av det man finner i frysdiskarna där. Brukar även finnas mycket god kebabsås till en bråkdel av priset på ”Schysst mats sås”P Pappa1986 skrev:
Inte vardagsmat. Fyndade kalventrecote (som jag aldrig ätit innan) på Coop, kollade upp stekmetod och vips låg den där! Väldigt mycket gott. Fyllde upp pommes med två rösti, och blev påmind om hur goda Felixprodukten är. Vågar knappt föreställa mig dessa irl.
Renoverare
· Stockholm
· 20 189 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Variation på grillade kycklingen - bitar av kycklingkött tillsammans med grillad tomat, lök, aubergine o kanske nåt mer, inrullat i tunt bröd, libabröd kanske, så det blev som en vårrulle. Gott! Nötkött som var så hårt stekt så det skulle kunna användas som hockeypuck..synd, men det har ju gått rykten om icke genomstekt nötkött i vissa länder och tror det gäller här (Egypten), de vågar inte servera köttet rosa.
De vanliga grönsakerna och kikärter, plus att jag dränker allt i Thrinasås för att det är så gott.
Imorgon flygplansmat. Garanterat ingen bild.
Tidningar och affärer är bra på att sälja in sina recept med fina fotografier. Så här såg Coop på receptet kyckling med gnocchi, brynt smör och citron.
Så här såg det hemmave
Logga in
Skapa konto
Så här såg det hemmave
Logga in
Skapa konto