raveper raveper skrev:
Verkar som du sluppit skaffa matlådor iaf ett par gånger.
Matlådor är satan på jorden. Ett fysiskt straff att äta uppvärmd mat.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så får man absolut tycka, då är det väl bara att laga/köpa lagom mycket eller att slänga mat som återstår?
Fullgod mat slänger man inte av princip, att äta upp för att det inte ska bli några rester är knappast bra för hälsan.
Höns vore nog nått för dig Malmgren, de gillar sniglar och har inget krav på dig att du ska värma matresterna innan du utfodrar dem

• Haha
  • Gilla
dilemma och 6 till
  • Laddar…
Idag blir det nyfångad vitling, kokt hemodlad potatis (nåja, på föräldragården…) och hemgjord remouladsås.

• Gilla
Kretikos och 3 till
  • Laddar…
Jag rekommenderar att du kollar upp "bänkavälling" i dag har vi ju möjligheter både i slott, koja och 50 år gamla miljonprogramsområden till vettig matförvaring i kyl och frys så har det inte alltid varit och vi byggahusare lever nog ett bekvämt liv i en bekväm miljö när vi i princip kan välja vad vi äter oavsett bostadsort.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
raveper raveper skrev:
Verkar som du sluppit skaffa matlådor iaf ett par gånger.
Nja det har blivit mer och mer fantasi matlagning..
dvs att man tager vad pappa haver i skåpet..
:crysmile:
knäckebröd i rotfruktsgrytan för att få den fastare.
jumbogryta äts varje torsdag..
Det är en blandning av veckans kvarvarande grejer... brukar bli riktigt gott(y)

• Gilla
nino
  • Laddar…
P
inte alls.
Det är kvinnans sätt att ytterligare säga att hon älskar en.. när man får hemlagad mat ännu en gång..

tro mig.. macka, iskall i påse.. på en stubbe i skogen.. medans regnet öser ner... Då är man glad åt den värme och kärlek man får.

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
P
F fribygg skrev:
Så får man absolut tycka, då är det väl bara att laga/köpa lagom mycket eller att slänga mat som återstår?
Fullgod mat slänger man inte av princip, att äta upp för att det inte ska bli några rester är knappast bra för hälsan.
Höns vore nog nått för dig Malmgren, de gillar sniglar och har inget krav på dig att du ska värma matresterna innan du utfodrar dem
också tycker de om någon som kacklar som en tupp:crysmile:

F fribygg skrev:
Vi slänger väldigt lite, men det går på komposten

P
Här kallar vi dem för Postnord eller brevbärarn;):crysmile:

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
Det vill hönorna göra oxå

• Haha
1
  • Laddar…
Maskintok skrev:
inte alls.
Det är kvinnans sätt att ytterligare säga att hon älskar en.. när man får hemlagad mat ännu en gång..

tro mig.. macka, iskall i påse.. på en stubbe i skogen.. medans regnet öser ner... Då är man glad åt den värme och kärlek man får.
Jag tänker mer på en svintorr kyckling uppvärmd i micro. Nej tack. Lunchen är min terapi. Gärna en två eller trerätters med vinpaket (halvglas så man kan jobba efter)

P
mexitegel mexitegel skrev:
Idag blir det nyfångad vitling, kokt hemodlad potatis (nåja, på föräldragården…) och hemgjord remouladsås.
vitling är en fin matfisk..
Väldigt underskattad(y)

Tänk dej en egen tupp i grytan, ett par glas rött simmar den fint i och inte någon torr micrad kyckling

Redigerat:
P
Jag tänker mer på en svintorr kyckling uppvärmd i micro. Nej tack. Lunchen är min terapi. Gärna en två eller trerätters med vinpaket (halvglas så man kan jobba efter)
svintorr kyckling..
jaha..
Nu fattade jag.. trodde någon tryckt ner en gris i kycklingen:thinking::crysmile:
ganska lätt att motverka..
Lägg en skiva med smör ovanpå när den läggs i kylen och när den värms så sliprar smöret genom köttet... Och det blir så mjukt och gott igen.. (y)

P
ni som har potatis över kan ju göra pärgröt och fläsk.

Det är potatis, mjöl och grädde som får koka ihop till en slät gröt(y)
serveras med stekt fläsk och lingonsylt :cool:

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.