1 421 003 läst ·
17 774 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 194 inlägg
Så får man absolut tycka, då är det väl bara att laga/köpa lagom mycket eller att slänga mat som återstår?AndersMalmgren skrev:
Fullgod mat slänger man inte av princip, att äta upp för att det inte ska bli några rester är knappast bra för hälsan.
Höns vore nog nått för dig Malmgren, de gillar sniglar och har inget krav på dig att du ska värma matresterna innan du utfodrar dem
Jag rekommenderar att du kollar upp "bänkavälling" i dag har vi ju möjligheter både i slott, koja och 50 år gamla miljonprogramsområden till vettig matförvaring i kyl och frys så har det inte alltid varit och vi byggahusare lever nog ett bekvämt liv i en bekväm miljö när vi i princip kan välja vad vi äter oavsett bostadsort.AndersMalmgren skrev:
Nja det har blivit mer och mer fantasi matlagning..raveper skrev:
dvs att man tager vad pappa haver i skåpet..
knäckebröd i rotfruktsgrytan för att få den fastare.
jumbogryta äts varje torsdag..
Det är en blandning av veckans kvarvarande grejer... brukar bli riktigt gott
inte alls.AndersMalmgren skrev:
Det är kvinnans sätt att ytterligare säga att hon älskar en.. när man får hemlagad mat ännu en gång..
tro mig.. macka, iskall i påse.. på en stubbe i skogen.. medans regnet öser ner... Då är man glad åt den värme och kärlek man får.
också tycker de om någon som kacklar som en tuppF fribygg skrev:Så får man absolut tycka, då är det väl bara att laga/köpa lagom mycket eller att slänga mat som återstår?
Fullgod mat slänger man inte av princip, att äta upp för att det inte ska bli några rester är knappast bra för hälsan.
Höns vore nog nått för dig Malmgren, de gillar sniglar och har inget krav på dig att du ska värma matresterna innan du utfodrar dem
Renoverare
· Stockholm
· 20 194 inlägg
Vi slänger väldigt lite, men det går på kompostenF fribygg skrev:Så får man absolut tycka, då är det väl bara att laga/köpa lagom mycket eller att slänga mat som återstår?
Produkter som diskuteras: "komposten"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer
Renoverare
· Stockholm
· 20 194 inlägg
Jag tänker mer på en svintorr kyckling uppvärmd i micro. Nej tack. Lunchen är min terapi. Gärna en två eller trerätters med vinpaket (halvglas så man kan jobba efter)Maskintok skrev:
svintorr kyckling..AndersMalmgren skrev:
jaha..
Nu fattade jag.. trodde någon tryckt ner en gris i kycklingen
ganska lätt att motverka..
Lägg en skiva med smör ovanpå när den läggs i kylen och när den värms så sliprar smöret genom köttet... Och det blir så mjukt och gott igen..