1 340 302 läst ·
16 362 svar
1340k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En kycklingfärslimpa med fetaost i och Västerbottenost ovanpå, egengjord tsatsiki, lite blandat grönt och pastasnäckor. Retsina till såklart.
Limpan är blek vilket mannen såklart påpekade, men vad göra, kycklingfärs Är blek. Ha i sån där soja som inte ger smak men färg?
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
200 gram måste du ha, och så skall du se till att ”bolla” degklumparna ordentligt innan du stoppar dom i burkarna. Dvs sträcka ut degen och liksom vika ihop en degboll.Mikael_L skrev:
Hmm, 130 gram pizzadeg räcker inte till pizzor med 25cm diameter, det räcker till typ 20cm dia, kanske någon cm mer, beroende på hur tunna man vågar göra bottnarna.
Så nästa gång satsar jag nog på 200 gram deg för varje "boll".
Men bolltricket var bra, mycket enklare att få hyggligt runda pizzor än när jag "skär" ut en bit deg från en stor klump.
Så klart måste du betala momsen, men företaget slipper betala sociala avgifter och du slipper inkomstskatten. Så en win-win lösning att hitta en kund som gillar god mat och dryckAndersMalmgren skrev:
6071, avdragsgill representation.
Nu var det ett par i familjen som tyckte att 20cm pizza var ganska perfekt.GoC skrev:
Men jag håller nog med, vill man ha en 25cm pizza behövs det närmare 200gr deg, kanske funkar med 170gr.
Vill man ha en fullstor pizza (som de man får från pizzerian, så krävs det lite mer än 200gr, det anser jag från mitt första test nu).
Men nu måste jag svänga förbi Dollarstore och tjacka runda plastburkar.
250 gram så blir det en rejälare Pizza. Och burkarna bör var 1/2 liter när du skall kalljäsa bollarna. Jag har 4dl burkar från ÖoB men degen brukar vilja krypa ur burken efter ett par dar.Mikael_L skrev:
Nu var det ett par i familjen som tyckte att 20cm pizza var ganska perfekt.
Men jag håller nog med, vill man ha en 25cm pizza behövs det närmare 200gr deg, kanske funkar med 170gr.
Vill man ha en fullstor pizza (som de man får från pizzerian, så krävs det lite mer än 200gr, det anser jag från mitt första test nu).
Men nu måste jag svänga förbi Dollarstore och tjacka runda plastburkar.![]()
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Jag orkar inte hålla på med avdragsgill till det är ändå bara 300 kronor per skalle. Du måste betala moms samt bolagsskattGoC skrev:
Höll på med detta på den tiden jag var chef inom statlig verksamhet, blev många ostbrickor av vinetAndersMalmgren skrev:
Gällde att hitta ställen för våra ledningsmötena där dom hade bra mat och vin och kunde fakturera kreativt
Nu är detta preskriberat och troligen ogenomförbart.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Jo, det var bättre förr. Nu är det max 300 per skalle som är avdragsgillt. Men man slipper ju betala löneskatt iallafallGoC skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Jag har en ganska färsk historia jag hört gällande ostbrickorGoC skrev: