1 340 335 läst ·
16 362 svar
1340k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Jag freestylar lite...nino skrev:
Koka upp pastavattnet och häll i pastan.
Stek pancettan i lite olivolja, köper färdigtärnad.
Blanda 5-6 äggulor med 80-100g finriven pecorino, jag brukar vispa för hand.
Plocka ur pancettan ur pannan och dra den åt sidan.
Med typ 3minuter kvar pastan häller jag av den och ner i den åter upphettade stekpannan där flottet från pancettan är kvar.
Steker på ca. en dryg minut, tillsätter ibland lite pastavatten, ner med stekta pancettan och ägg&ostblandningen, sedan rör runt, tillsätter mer vatten från pastan om det finns, annars från kran.
Pepprar och serverar.
Det är en blandning av lite olika recept, Benjamin Ingrosso, Zeta, köket.se.
FredrikR skrev:
Jag freestylar lite...
Koka upp pastavattnet och häll i pastan.
Stek pancettan i lite olivolja, köper färdigtärnad.
Blanda 5-6 äggulor med 80-100g finriven pecorino, jag brukar vispa för hand.
Plocka ur pancettan ur pannan och dra den åt sidan.
Med typ 3minuter kvar pastan häller jag av den och ner i den åter upphettade stekpannan där flottet från pancettan är kvar.
Steker på ca. en dryg minut, tillsätter ibland lite pastavatten, ner med stekta pancettan och ägg&ostblandningen, sedan rör runt, tillsätter mer vatten från pastan om det finns, annars från kran.
Pepprar och serverar.
Det är en blandning av lite olika recept, Benjamin Ingrosso, Zeta, köket.se.![]()
Ska provas
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Den där kycklingrätten jag hittade på Youtube i våras, gjordes om och blev ännu godare idag!
Kycklingfiléer med mozzarella, pesto och körsbärstomater, "inbakade" i papperspaket och stekta - går säkert göra i ugn och det kommer jag nog testa nästa gång, men ville vara säker på resultatet så körde i stekpanna och med tid utifrån receptet.
Vad annars är gott att fylla en kycklingfilé med? Tar gärna emot förslag. Har inte ätit saftigare kyckling än detta recept på 30 år, och det goda minnet lever fint än fast detta nya recept kommer nog att ta över
Serverad med lite blandad sallad och en rejäl klick hummus (jag använder hummus till allt!)
Kycklingfiléer med mozzarella, pesto och körsbärstomater, "inbakade" i papperspaket och stekta - går säkert göra i ugn och det kommer jag nog testa nästa gång, men ville vara säker på resultatet så körde i stekpanna och med tid utifrån receptet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad annars är gott att fylla en kycklingfilé med? Tar gärna emot förslag. Har inte ätit saftigare kyckling än detta recept på 30 år, och det goda minnet lever fint än fast detta nya recept kommer nog att ta över
Serverad med lite blandad sallad och en rejäl klick hummus (jag använder hummus till allt!)
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Idag blev det riktigt nice mat 
Ål med anklever
Logga in
Skapa konto
Ål med anklever
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Tips, köp kycklinglårfile istället för bröstfile. Tusen gånger saftigareMaria T skrev:
Den där kycklingrätten jag hittade på Youtube i våras, gjordes om och blev ännu godare idag!
[bild]
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg