1 410 102 läst ·
17 634 svar
1410k läst
17,6k svar
Vad blir det för mat?
Har ingen bild från igår.
Blev årets första potatissallad på kokt färskpotatis i bitar med rödlök, sockerärtor, dill och gräslök, sedan en enkel dressing på olivolja och balsamvinäger med lite kryddor. Till det skivad rökt ytterfile, sommartid blir det kassler istället.
Blev årets första potatissallad på kokt färskpotatis i bitar med rödlök, sockerärtor, dill och gräslök, sedan en enkel dressing på olivolja och balsamvinäger med lite kryddor. Till det skivad rökt ytterfile, sommartid blir det kassler istället.
Emaljerad pommes frites? Var köper du den? 😉W WFD skrev:
Tricket att värma någon som är svårvärmt, utan några större bieffekter, är att värma långsamt (åtminstone för det mesta, enligt min erfarenhet).
Stekt tonfisk med ugnsbakad strimlad rödkål, potatisklyftor och sötpotatisstrips[*].
Soja- och vinägerbaserad sås med skivade vitlöksklyftor.
Vetef*n var bilderna tog vägen. Vi var nog för hungriga för att tänka på bilder.
[*] Rester från gårdagens hämtmat. @WFD: de blev helt OK att rosta i ugn.
Soja- och vinägerbaserad sås med skivade vitlöksklyftor.
Vetef*n var bilderna tog vägen. Vi var nog för hungriga för att tänka på bilder.
[*] Rester från gårdagens hämtmat. @WFD: de blev helt OK att rosta i ugn.
Borde skrivit tandemaljenP pmd skrev:
Dom som är lite mer normala tar ca 23 minuter om jag kör fullt på mellanplattan. Nu drog jag ner lågan ca 15% och körde 30 minuter. Gick över krispigt till hårt och fortfarande inte riktigt bra i mitten. Eller som min son sa, potatismos med skal.