Fikadags 😀
Tallrik med hjÀrtformad chokladpasta, vanilj- och pistageglass, samt ett glas med dryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Wow
fusion och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Libanesisk kyckling. Med kryddiga libabröd.

Libanesisk kyckling med kryddiga libabröd, ris, morotsbitar och gurkskivor pÄ en vit tallrik.
Skapa konto

Enligt recept pÄ en fÀrdig kryddblandning (Sevan):
(jag lade till morotslantarna pÄ eget bevÄg)
Recept för libanesisk kyckling med kryddmix och tips för tillagning; inkluderar marinad- och grillinstruktioner samt serveringsförslag.
Skapa konto

Jag tror inte denna finns lÀngre, tyvÀrr, dÄ det snart Àr slut hÀr.
Men jag misstÀnker att jag kan anvÀnda kryddblandningen "7 kryddor" istÀllet, som kommer frÄn den regionen. LÀtt att hitta.
Jag skar kycklingbitarna mindre, lÀt marinera frÄn morgonen, och stekte i stekpannan, under stÀndig omrörning, teflonpanna Àr bra, jag tror att marinaden kan ha en tendens att brÀnna i andra sorters pannor.

Bröden gjorde jag enligt receptet i lÀnken.

Förpackning med kryddmix för libanesisk kyckling frÄn mÀrket Sevan, 50g. Text pÄ flera sprÄk och arabisk skrift syns pÄ pÄsen.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Enchiladas.
Med lite grönsaker och nachochips.

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
F fusion skrev:
Gjorde Gaeng Ped med kyckling, lök, vitlök, fĂ€rsk ingefĂ€ra, bambuskott, purjolök, morötter och paprika. Blir 4 matlĂ„dor sĂ„dan till veckan. Resten blir mat till imorgon eftermiddag. Blev supergott 😛 Men blir en liten portion med en kall öl nu innan lĂ€ggdags😉
[bild]
Jag gissar att det Àr kokosmjölk och nÄgon curry som sÄsbas.

Kramla
Söndagspizza 😋
Testade Ă€ven en Calzone som sista pizza dĂ„ jag sĂ€nkte vĂ€rmen för att kunna grĂ€dda den lĂ€ngre, lĂ€nge sĂ„g den magiskt bra ut men efter tredje vĂ€ndningen gick jag in en snabbis o vĂ€l tillbaka hade den fattat eld🙁 den var vĂ€ldigt god dock utan de brĂ€nda locket
Pizza i en utomhusugn i solnedgÄngen, svag eldslÄga synlig i ugnen, omgiven av trÀd och skymning.
Skapa konto

Pizza bakas i en ugn utomhus under skymning, med eld synlig i ugnen.
Skapa konto

Deg som grÀddas i en vedeldad pizzaugn, med blÄ lÄgor synliga pÄ insidan av ugnen.
Skapa konto

NygrÀddad brödlimpa med delvis brÀnd yta pÄ en metallspade i ett kök med skÄlar och röda tomater i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 10 till
  • Laddar…
Kyckling i lergryta. Rostade morot o potatis i airfryer 20 min, sen paprika, purjo o zucchini i 10 min. Blandade detta o körde 5 min.
Testade att mixa persilja, vitlök, chiliflakes, schalottenlök och olivolja. Salt, peppar och citronsaft tillkom ocksÄ. JasÄ, sa nÄn chimichurri, ok. Starkt o gott.

• Tallrik med kyckling, rostade grönsaker och chimichurri i nĂ€rbild. Bakom syns en ugnsform med fler grönsaker.
    Skapa konto
  • Gilla
fusion och 8 till
  • Laddar…
GÄrdagens middag:
Jag/vi Ät Dillköttsrester nÀr maken kommit hem frÄn sin resa :)

Lika gott denna gÄng!
(fick godkÀnt av makens smaklökar ocksÄ)

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Lite snabba matlÄdor som man kan ta pÄ sprÄng nÀr en en hektisk jobbvecka vÀntar.
Ett par med ceasarsallad och nÄgra med spenat, quinoa, sojabönor, fetaost, mango, avokado, picklad rödlök och kycklingfilé.
MatlÄdor med skivad kycklingfilé, baconstrimlor, bladgrönsaker, skivad parmesan och körsbÀrstomater pÄ ett köksbord.
Skapa konto
MatlÄdor med quinoa, kycklingfilé, spenat, sojabönor, fetaost, mango, avokado och picklad rödlök pÄ ett blommigt bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Smashburgare.. 🍔
Smashburgare med ost, pickles och ketchup pÄ en tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Tortellini med svampfyllning och ragu av strimlad biff. Kommer att bli vÀldigt mycket lÀttuggat nÀr grabben fÄtt tandstÀllning.

• Tortellini med svampfyllning toppad med ragu av strimlad biff och svartpeppar pĂ„ en vit tallrik.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag gissar att det Àr kokosmjölk och nÄgon curry som sÄsbas.
Ja, men köp importerad röd curry paste i asiatisk butik. De svenska alternativen Àr sÀmre

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Falukorv, stekt Àgg, ugnsrostade rotfrukter, potatisklyftor, rödbetor, fetaost och tomater pÄ tallrik.
Skapa konto

Falukorv med stekt Àgg och ungsrostade rotfrukter

• Gilla
  • Älska
fusion och 7 till
  • Laddar…
PotatisgratÀng med champinjoner, lök och persiljegojs (chimichurri). GrÀddmjölk. Strösslad med grÀslök. En chorizo och lite sallad till.

• PotatisgratĂ€ng med champinjoner och grĂ€slök, en chorizo, stekta lökringar och sallad pĂ„ vit tallrik.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
fusion och 5 till
  • Laddar…
Varma mackor.
Denna dagen med:

Tonfisk
Majjo
Lök
Ananas
Curry
Mozzarella

Enkelt och vĂ€ldigt gott. 😋

• Gilla
fusion och 3 till
  • Laddar…
Pitabröd fyllt med grönsaker som tomat, rödlök och sallad, liggande i en kartong.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.