1 418 486 lĂ€st ·
17 727 svar
1418k lÀst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Libanesisk kyckling. Med kryddiga libabröd.
Enligt recept pÄ en fÀrdig kryddblandning (Sevan):
(jag lade till morotslantarna pÄ eget bevÄg)
Jag tror inte denna finns lÀngre, tyvÀrr, dÄ det snart Àr slut hÀr.
Men jag misstÀnker att jag kan anvÀnda kryddblandningen "7 kryddor" istÀllet, som kommer frÄn den regionen. LÀtt att hitta.
Jag skar kycklingbitarna mindre, lÀt marinera frÄn morgonen, och stekte i stekpannan, under stÀndig omrörning, teflonpanna Àr bra, jag tror att marinaden kan ha en tendens att brÀnna i andra sorters pannor.
Bröden gjorde jag enligt receptet i lÀnken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enligt recept pÄ en fÀrdig kryddblandning (Sevan):
(jag lade till morotslantarna pÄ eget bevÄg)
Logga in
Skapa konto
Jag tror inte denna finns lÀngre, tyvÀrr, dÄ det snart Àr slut hÀr.
Men jag misstÀnker att jag kan anvÀnda kryddblandningen "7 kryddor" istÀllet, som kommer frÄn den regionen. LÀtt att hitta.
Jag skar kycklingbitarna mindre, lÀt marinera frÄn morgonen, och stekte i stekpannan, under stÀndig omrörning, teflonpanna Àr bra, jag tror att marinaden kan ha en tendens att brÀnna i andra sorters pannor.
Bröden gjorde jag enligt receptet i lÀnken.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Jag gissar att det Àr kokosmjölk och nÄgon curry som sÄsbas.F fusion skrev:
Söndagspizza đ
Testade Ă€ven en Calzone som sista pizza dĂ„ jag sĂ€nkte vĂ€rmen för att kunna grĂ€dda den lĂ€ngre, lĂ€nge sĂ„g den magiskt bra ut men efter tredje vĂ€ndningen gick jag in en snabbis o vĂ€l tillbaka hade den fattat eldđ den var vĂ€ldigt god dock utan de brĂ€nda locket
Testade Ă€ven en Calzone som sista pizza dĂ„ jag sĂ€nkte vĂ€rmen för att kunna grĂ€dda den lĂ€ngre, lĂ€nge sĂ„g den magiskt bra ut men efter tredje vĂ€ndningen gick jag in en snabbis o vĂ€l tillbaka hade den fattat eldđ den var vĂ€ldigt god dock utan de brĂ€nda locket
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kyckling i lergryta. Rostade morot o potatis i airfryer 20 min, sen paprika, purjo o zucchini i 10 min. Blandade detta o körde 5 min.
Testade att mixa persilja, vitlök, chiliflakes, schalottenlök och olivolja. Salt, peppar och citronsaft tillkom ocksÄ. JasÄ, sa nÄn chimichurri, ok. Starkt o gott.
Testade att mixa persilja, vitlök, chiliflakes, schalottenlök och olivolja. Salt, peppar och citronsaft tillkom ocksÄ. JasÄ, sa nÄn chimichurri, ok. Starkt o gott.
Lite snabba matlÄdor som man kan ta pÄ sprÄng nÀr en en hektisk jobbvecka vÀntar.
Ett par med ceasarsallad och nÄgra med spenat, quinoa, sojabönor, fetaost, mango, avokado, picklad rödlök och kycklingfilé.
Ett par med ceasarsallad och nÄgra med spenat, quinoa, sojabönor, fetaost, mango, avokado, picklad rödlök och kycklingfilé.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto