Byggahus.se
tjena! Köpte hus i höstas och är själv snickare så mycket har man ju gratis i kunskaps banken men Vvs spec värme system är inte min starka sida.. detta är en elpanna antar orginal från huset byggt -82 undrar bara vad sista symbolen betyder på vredet? Auto och 0 känns ganska givet va de gör:p samt om någon kan o vill berätta hur klockan/timern eller vad det är fungerar:) tackar på förhand :cool:

• 985D05E7-E370-416E-A0EA-540F52E28F6C.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du menar "hand"? Jag skulle säga manuell, dvs du slår på pannan.

Ja precis, men den hoppar ju igång om man slår på auto från läge 0 lika så från 0 till ”hand” så vad är skillnaden? Finns ju inga andra knappar eller inställningar än de som man ser på bilden.

I autoläge är tiduret inkopplat.

Skulle tro att med auto har du nattsänkning.

Ah okej, nattsänkningen har ju flera värden på vredet , sänker den tempen mer ju ”högre ” värde vredet står på?

P Patzie skrev:
Ah okej, nattsänkningen har ju flera värden på vredet , sänker den tempen mer ju ”högre ” värde vredet står på?
Testa! Det verkar vara något hemmabygge. Finns där något tillverkningsnamn/typnummer på grejorna?

Ja det finns någon skylt på namnet men kommer inte ihåg det nu men kan langa upp ett foto när jag är hemma sen(y)

Spontant tror jag den sänker tempen mer ju högre värde vredet ställs in på.

J
Den ska stå på hand , nattsäkning på noll , det sitter ryttare på uret som går att peta in mot centrum, gör det så kopplar inte uret in för nattsäknng, nattsäkning var populärt för en del år sen men är av lite ondo. Det finns nog en termostatinställning i lådan, öppna den och ta ett bra foto så allting syns

En bild i lådan en på ”typskylten” på underdelen av pannan:)

• FDCAB904-2097-4C0A-8261-4122802B682F.jpeg
    Skapa konto
  • EE72C475-E590-4E71-ABC5-FA16E3ABC06A.jpeg
    Skapa konto
Följdfråga, tror ni att det går att köra den i något ”sommar” eller underhålls läge? Har även en luftvärme pump så känns onödigt att pannan ska elda mer än den behöver nu när det börjar bli varmt ute :thinking:

J
Troligtvis finns det två termostatrattar på pannan som ställes var för sig i temp, normalt med den sortens pannor ,lite svårt att se inkopplingen, du har inget EL-schema på lådan då .

Inte sett några mer reglage, förutom typ påfyllning rattar för systemet osv.

J
Det finns lite elektronik i lådan , har du någon liten dosa sittande på utsidan huset ( norra sida ska det vara ) eller någon termostat inne

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.