Har en bänk i betong (armerad inuti) som står ute jämt. Vad är det som gör att betongen blir röd så, som på bilden? Det är inte färg vi målat på utan har uppstått med åren. Blöder armeringen rost inuti eller vad händer här egentligen?
 
  • IMG_2083.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Rödalger skulle jag gissa på.
 
Claes Sörmland
Det är rödalger. Du tar bort dem genom att spruta på Klorin. Blanda 1:5 med vatten och spruta på en sprayflaska vid fuktig väderlek eller på kvällen nu i värmen. Upprepa ett par gånger för perfekt resultat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.