3 871 läst ·
57 svar
4k läst
57 svar
Vad behöver jag för att fixa bevattning mha hydroforpumpen?
Problemet med en sån är att det blir ett jäkla på/av. Jag skulle vilja ha en fördröjning på säg 3h efter påslag av vippan.tommib skrev:
Min far har en box som han beställde oxh han har två vippor, en för på och en för av. Jag nöjer mig med en vippa men jag vill inte att sen slår av/på var 10:e minut
Men jag skulle tro att relät jag länkar till gör exakt det du skulle göra?
Nej, reläet du länkar till gör det du vill ha och vad din pappa har, om jag förstår det rätt.
Det är nog bra att ha någon form av hysteres inbyggt. Jag tänkte bara på den rena skyddseffekten. Det går att lösa på flera sätt, antingen med dubbla vippor eller ett tidrelä. Att jag skulle installerat en kontaktor i kretsen är för att en motor är en induktiv last som kan vara rätt elak mot ett relä om man plötsligt slår av.
Det är nog bra att ha någon form av hysteres inbyggt. Jag tänkte bara på den rena skyddseffekten. Det går att lösa på flera sätt, antingen med dubbla vippor eller ett tidrelä. Att jag skulle installerat en kontaktor i kretsen är för att en motor är en induktiv last som kan vara rätt elak mot ett relä om man plötsligt slår av.
Så bara 32mm PEM och förminskning bara för själva tapparna? Blir nog mindre pengar ja... Ska titta på det.F fsn skrev:
Sen, om man nu vill fästa i stolpe så går det väl bra med någon slags metallbyglar ELLER spännband?
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Japp. Finns billiga i aluminium på Biltema. Är klar redan med adapter för två olika dimensioner.stefancrs skrev:
Nån av dessa beroende på vad du har för anslutning. Jag skulle gissa på 3/4”
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Bevattning-/Krananslutning-2000021714/
stefancrs skrev:
En adapter med R25utv/R20inv.
Jag skulle tro att det är en sån här men för att vara säker på att det blir rätt gänga på rätt sida så ring och fråga.
https://www.rinkabyror.se/artikel/astore-bussning-25rx20r/
Och glöm inte gängtejp, man kan aldrig ha för mycket.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Efter att också ha lagt en del pem kan jag berätta att 32 är mycket jobbigare än 25, men inte alls omöjlig. Man behöver i böjar ofta säkra den med böjda armeringsjärn upplevde jag.
Är du säker på att din meec-automat klarar jobbet? Med en pumphöjd på 7m misstänker jag att detektera är jätte mycket tryck kvar ..
Är du säker på att din meec-automat klarar jobbet? Med en pumphöjd på 7m misstänker jag att detektera är jätte mycket tryck kvar ..
48 bar står det, vet inte riktigt vad det innebär i verkligheten, går det inte åt en per meter lyfthöjd typ?elpaco skrev:
Efter att också ha lagt en del pem kan jag berätta att 32 är mycket jobbigare än 25, men inte alls omöjlig. Man behöver i böjar ofta säkra den med böjda armeringsjärn upplevde jag.
Pumpen du hänvisar till borde räcka, även om det inte finns något diagram avseende pumphöjd och flöde. Du har 48m max höjd och 83l/min max flöde, dessa går alltså inte att få ut samtidigt utan är två extremer.
Jag tucker dock du skall räkna med att en meec nog fallerar vid ett kontinuerligt bruk.
Jag tucker dock du skall räkna med att en meec nog fallerar vid ett kontinuerligt bruk.