Alt 1)
Siemens vitvaror (60+38 cm), men med en passbit ovanför micron (7 cm) för att nå upp till kyl och frys (185 cm)?

Alt 2)
Husqvarnas vitvaror (60+45 cm) UTAN passbit?

Observera att utgångsläget är att Siemens vitvaror (ugn, micro) ser mycket fräckare ut :) Men att man få måste lägga på en passbit för att det ska linjera med kyl/frys. :confused:

gQMzWr.jpg

Kan du inte ha passbiten under ugnen istället?

jlind74 skrev:
Kan du inte ha passbiten under ugnen istället?
Jo det går bra men jag vet inte om det gör saken bättre riktigt.

Det skulle nog se bättre ut om man hade passbiten mellan utrustningen.
Jag inbillar mig att de även skulle må bättre av det då de har ventilation uppe nere och åt sidorna.
Jag har passbiten emellan dem hemma.
1468831932650-443498425.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tycker det ser bättre ut om de linjerar i överkant med kyl/frys. Kan du inte få in en extra låda istället för passbit under ugnen isf?

esox71 skrev:
Tycker det ser bättre ut om de linjerar i överkant med kyl/frys. Kan du inte få in en extra låda istället för passbit under ugnen isf?
Tyvärr är det bara 7 cm så det finns inte så mycket att spela med. Jag förstår inte varför det är standard med 38 cm micro och 185 cm kyl/frys, då blir det ju alltid så här? Men som tur är finns det vissa tillverkare, bland annat husqvarna som har större mikrovågsugnar, så det kanske lutar åt dem trots allt.

Är det inte ganska farligt att ha mikron så högt? Värmer man mat/flytande i en mikro så kan den bli ganska rejält het och spiller man då är tredje gradens brännskador på bålen inte att leka med. Bara en tanke. :)

• Gilla
moperandi och 2 till
  • Laddar…
Skippa micron, 80-talet ringde och ville ha sin uppfinning tillbaka. Eller skaffa inbyggnads K/F så kanske de måtten är enklare att anpassa?

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Jag röstar för Siemens, men ta bort den övre av lådorna under och sänk båda ugnarna. Gör sen ett skåp ovanför ugnarna som har en höjd som är = höjden på lådan som tagits bort+7 cm.

• Gilla
moperandi
  • Laddar…
Så här:
image.jpeg
Skapa konto

Behövs det inget ventilationsgaller ovanför kylen?

• Gilla
gaia
  • Laddar…
Här har de satt passbiten mellan de två ugnarna. Jag tycker inte den varianten är så jättesnygg när man har svarta ugnsfronter (men kanske funkar den om ni väljer vita fronter, är det ett alternativ?).

image.jpeg
Skapa konto

Alternativt göra som på din bild med Siemensugnarna, blir nog också snyggt. Jag hade satt gångjärn på passbiten och haft en hylla bakom som kan rymma en eller två plåtar.

undrar om såna här problem hamnar i kategorin i-lands problem?..........:)

I slutändan spelar det ingen roll hur ni gör, köket byts nog ut snart igen.

katten1234 skrev:
Alt 1)
Siemens vitvaror (60+38 cm), men med en passbit ovanför micron (7 cm) för att nå upp till kyl och frys (185 cm)?

Alt 2)
Husqvarnas vitvaror (60+45 cm) UTAN passbit?

Observera att utgångsläget är att Siemens vitvaror (ugn, micro) ser mycket fräckare ut :) Men att man få måste lägga på en passbit för att det ska linjera med kyl/frys. :confused:
Du kan inte höja budgeten lite och satsa på en mikrokombiugn, typ denna.

Du får det snyggare alternativet i rätt höjd och dessutom en extra ugn med över/undervärme, varmluft med mera utöver mikrovågsfunktionen. Kostar ett par tusenlappar extra men snyggt blir det... ;)

[SH];2517648 skrev:
Du får det snyggare alternativet i rätt höjd och dessutom en extra ugn med över/undervärme, varmluft med mera utöver mikrovågsfunktionen. Kostar ett par tusenlappar extra men snyggt blir det... ;)
Det röstar jag på också, så skönt ibland att ha dubbla ugnar – den lilla kan användas för potatisgratängen medan köttet steks färdigt på lägre temperatur i den stora ugnen, eller varför inte som tallriksvärmare?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.