Jag tänkte köpa mig en batteristicksåg, men jag blir lite förvirrad över Makitas sortiment. Det finns en hel massa modeller, men vad jag ser verkar de ha väldigt lika data, bara olika utseende. Vad är egenligen skillnaden mellan dem, och vilken skulle ni rekomendera?

Jag tänkte ha den till lite mindre grejer, typ kapa läkt och sådant, inga tunga jobb.

Jag har Dewalt-batterier också, så om de har någon mer prisvärd modell kan jag köpa en sådan också.

Rickard.
Eftersom limpan är helt överlägsen handväskan så rekomenderar jag dewalts limpa över makitas då den har så irriterande knappar...
Om du tycker fel och föredrar en handväska så köp då i alla fall en med pendling för det är värt att betala för.

Mm, jag föredrar också limpa. Pendling trodde jag att alla hade? Får kolla in Dewalts variant kanske då. Vad är det du tycker är irriterande med Makitas knappar?

Rickard.
Det kanske dom har nu för tiden jag har inte kollat särskilt noga, makita har två knappar och man måste trycka på båda i rätt följd för att "säkra av" och sen starta och det blir fort gammalt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.