Hej,
Har installerat en ny utkastare och stöter på denna koppling när jag vill ta bort den gamla. Har utan att titta nogrannare på den alltid trott att det satt en Ballofix bakom en lucka i väggen men fattar isf inte hur jag stänger den, eller är vredet trasigt bara? Går inte att vrida med tång, vågar dock inte ta i för kund och fosterland.
Hsh så sitter den inte så jag vill byta den utan isf blir de till att köpa en ny Ballofix och bryta allt vatten för att koppla den lite senare på röret.
Har installerat en ny utkastare och stöter på denna koppling när jag vill ta bort den gamla. Har utan att titta nogrannare på den alltid trott att det satt en Ballofix bakom en lucka i väggen men fattar isf inte hur jag stänger den, eller är vredet trasigt bara? Går inte att vrida med tång, vågar dock inte ta i för kund och fosterland.
Hsh så sitter den inte så jag vill byta den utan isf blir de till att köpa en ny Ballofix och bryta allt vatten för att koppla den lite senare på röret.
Redigerat:
Bästa svaret
Elektroniktokig
· LAT: 57.76145780 LON: 12.06116821
· 889 inlägg
Ja det är en trasig ballofix. Troligen har vredet gått sönder pga att mekanismen satt sig, och sedan har någon försökt vrida plastvredet för kung och fosterland och knäckt vredet.
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
Fast såg de inte ut sådär ett tag hos nåt fabrikat? Vredet var nåt man bara snäppte fast på pinnen så man kunde välja om man ville ha vred eller inte.
Tack för era svar. Vattenröret är grenat alldeles efter mätaren istället för kopplas på i rummet bredvid som resten av allt vatten i huset är. En gissning är att det va smidigt att få vatten under byggtiden vilket skulle betyda att den är sedan -76 och nej den har nog aldrig motionerats. Kommer inte ge mig på att byta den utan de får bli en skarv med ny Ballofix före jag pluggar röret vid gamla utkastaren istället.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Rekommendation för inspektör av trasiga balkonger, är detta rätt subb?
Byggnadsvård -
Torp med timmerstockar som är trasiga. Se gärna bilderna och informera mig gärna om detta går att laga, byta ut och kostnad?
Fritidshus -
Är min kompressor trasig, och är detta erbjudande bra?
Värmepumpar -
Bytt trasig takpanna, är detta ok?
Tak & Vind -
Går detta att laga? Trasigt fönsterhandtag
Fönster & Dörrar