Jag har noterat att ur min köksbänk så sticker det ut något gummiliknande mellan springan ungefär, väldigt mjuk.
det är liksom upphöjt och lite gummiaktigt som går o dra bort. Har alltid haft en duk över där de va nu när vi skulle städa jag uppmärksammade detta. Bifogar bild.
Tacksam för svar om vad detta kan vara.

• Gummiliknande material sticker ut från springan i en träköksbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gummiliknande material som sticker ut från springan i en trä köksbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Får jag gissa är det en lagning av någon defekt precis vid limfogen som börjat ge sig tillkänna.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
B boohoo skrev:
Får jag gissa är det en lagning av någon defekt precis vid limfogen som börjat ge sig tillkänna.
Okej, då förstår jag. Testade dra bort lite men gav upp, sitter för mycket. Vad kan man göra åt detta, kan man låta det vara som det är eller behövs de åtgärdas?
Vad för typ av lagning kan det vara som har gjorts av förra ägarn

Skär bort med ett rakblad.

Som tidigare sagts; nåt "gucka" som använts för att "laga i", dölja, en spricka i en limfog som släppt. Skär bort med ett rakblad, lev med det.
En seriös reparation är att ta bort bänkskivan, såga isär och limma ihop igen, alternativt byta skiva...jag hade levt med guckat.

Fotografen Fotografen skrev:
Som tidigare sagts; nåt "gucka" som använts för att "laga i", dölja, en spricka i en limfog som släppt. Skär bort med ett rakblad, lev med det.
En seriös reparation är att ta bort bänkskivan, såga isär och limma ihop igen, alternativt byta skiva...jag hade levt med guckat.

Precis så jag också tänkte, vi har endå en köksduk där som vi lägger disken på som inte får plats i diskstället. Därav kommer man aldrig att se det

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.