Hej!

Denna sitter mot en dörrkarm i vårt hus, och hade velat köpa fler till lite andra stället för att täcka upp glipan mot tröskeln. Någon som vet vad en sådan list heter, alternativt exakt vart den kan inköpas?

• Dörrtröskel och dörrkarm med trälaminatgolv bredvid spår i betong, sett ovanifrån, potentiellt för en golvlist.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörrkarm med en metallist i närbild, används för att täcka glipan mot tröskeln, visas installeras mot en husdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sök på Tröskellist med rörelsefog så borde du hitta något.

Woody ser ut att sälja lister från Duri, kanske enklare att få tag på den vägen?

AXS
Måste det vara en U-list? Finns ju enormt många andra lister som bör passa.

Vad vill du ha för funktion och vad för golv ska du lägga?

AXS AXS skrev:
Måste det vara en U-list? Finns ju enormt många andra lister som bör passa.

Vad vill du ha för funktion och vad för golv ska du lägga?
Bra fråga! Det måste naturligtvis inte vara den. Ska lägga ett berg & berg (https://tragolvsbutiken.se/products/berg-berg-ask-l-saltholmen-mattlack) och på dom ställen där jag inte ska byta dörrkarm vill jag ha denna list för att täcka glipan mellan dörrkarmens tröskel och golvet. Jag vill helst undvika att skruva i golvet någonstans..

Det finns lister som fäst med klisterremsa om du inte vill skruva.

AXS
Mjukvarutönten Mjukvarutönten skrev:
Bra fråga! Det måste naturligtvis inte vara den. Ska lägga ett berg & berg ([länk]) och på dom ställen där jag inte ska byta dörrkarm vill jag ha denna list för att täcka glipan mellan dörrkarmens tröskel och golvet. Jag vill helst undvika att skruva i golvet någonstans..
Funkar det inte med en liten kvartsstav då?

AXS AXS skrev:
Funkar det inte med en liten kvartsstav då?
Kanske, men tror inte det kommer vara så pass mycket nivåskillnad i höjd

AXS
Tror jag behöver en bättre bild eller ritning för att förstå.

Golv till golv I ungefär samma nivå brukar lösas med T-list eller en helt vanlig platt list över. Vid nivåskillnad så blir det nivålist.

AXS AXS skrev:
Tror jag behöver en bättre bild eller ritning för att förstå.

Golv till golv I ungefär samma nivå brukar lösas med T-list eller en helt vanlig platt list över. Vid nivåskillnad så blir det nivålist.
Det är golv till tröskel, kan återkomma med ny bild när jag lagt golvet!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.