Byggnadsvårdare
· Ljungby
· 167 inlägg
Det är mycket svårt att se om det är mögel eller rötsvamp. Som andra skriver ta bort listerna och titta bakom, samt undersök om det finns en fuktkkälla från taket eller i övrigt utifrån.
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
ser ju väldigt märkligt ut......skulle det läcka in bakom så skulle det väl ta sig igenom i skarven och rinna neråt innåt fönstret typ. Inte rakt ut.
Ser ju mer som nån kastat en stor snusprilla där.........
Ser ju mer som nån kastat en stor snusprilla där.........
Byggnadsvårdare
· Ljungby
· 167 inlägg
Rötsvamp kan växa utåt från skadestället till. Det bildas då fruktkropp som sporar av sig.S Stefan1972 skrev:
Byggnadsvårdare
· Ljungby
· 167 inlägg
Byggnadsvårdare
· Ljungby
· 167 inlägg
Bäst är att byta allt som är skadat och kanske sanera med saneringsvätska runt om skadestället. Allt för att vara säker.M Madde Svensson skrev:
Vad man gör är ju att byta allt skadat material och sen åtgärdar man läckan.M Madde Svensson skrev:
Hur stort angreppet är kommer ju avgöra vad ni får byta.
Så det är bara börja öppna upp. Lycka till
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Klicka här för att svara

