Upptäckte idag att vi hade 3 hål som grävt sig in under altanen närmast entrén där vi ofta går. Tyckte hålen såg stora ut, känns inte som möss.
Vad kan det vara? Katt?
 
  • Trähölje med hål vid markkanten, grönt gräs. Potentiell djuringång till gömställe eller bostad under byggnaden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
stugfar
  • Laddar…
S
Struts? Björndjur? Kaskelot? Tror det är enklare för dig att få vettiga svar om du bifogar bilder.
 
  • Gilla
Niklaspe och 1 till
  • Laddar…
N Niklaspe skrev:
Upptäckte idag att vi hade 3 hål som grävt sig in under altanen närmast entrén där vi ofta går. Tyckte hålen såg stora ut, känns inte som möss.
Vad kan det vara? Katt?
Du glömde klistra in bilden....
 
  • Gilla
Niklaspe
  • Laddar…
Råtta eller sork skulle jag säga.
 
S stugfar skrev:
Struts? Björndjur? Kaskelot? Tror det är enklare för dig att få vettiga svar om du bifogar bilder.Ursä
S stugfar skrev:
Struts? Björndjur? Kaskelot? Tror det är enklare för dig att få vettiga svar om du bifogar bilder.
Henningelvis Henningelvis skrev:
Råtta eller sork skulle jag säga.
Okej, ska man bara täppa för hålen så de inte tar sig ut?
 
Helt klar bjärv.
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
N Niklaspe skrev:
Okej, ska man bara täppa för hålen så de inte tar sig ut?
Då gräver de nog bara ett nytt 😉
 
T TypRätt skrev:
Då gräver de nog bara ett nytt 😉Sand
T TypRätt skrev:
Då gräver de nog bara ett nytt 😉
Sant, funderar om det är cellplasten dom myser i, satt dit lite ovan på mark mot tjälen. Kan det va så?
 
Det är ett bra skydd mot katter och fåglar så måste inte vara så men inte omöjligt att de gosat in sig där i.
 
T TypRätt skrev:
Det är ett bra skydd mot katter och fåglar så måste inte vara så men inte omöjligt att de gosat in sig där i.
Ja antingen de eller så är det resterna från grabbens kalas dom firar på!
 
Definitivt inte katt, de brukar aldrig gräva, de utnyttjar befintliga kryphål.
 
Bävling utan tvekan
 
Får ringa Irma då!
 
Case closed, sopade altan och kröp ut en igelkott 👍
 
  • Älska
  • Gilla
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
hmmm var säkert en hybrid, Bjärvkott.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.