Hej

Sedan två veckor tillbaka har jag sett gångar i min gräsmatta som liknar ett nervsystem eller rotsystem. Det är lite svårt att beskriva, men gångarna är stora som en 5 krona eller aningen större i diameter. Det går aldrig ner i något hål och slutar bara tvärt i gräsmattan men systemet verkar växa under senaste veckan. Ibland delar sig gångarna. Den initiala gången kommer från en rabatt kring min luftning av avloppet. Jag ska röja lite under dagen för att se hur det ut ut inne om det finns något håll det uppkommer ifrån.

Med vänlig hälsning, Andreas

• Gräsmatta med slingrande gångar som liknar ett rotsystem, omringad av frodigt gräs och buskväxter i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gångar i gräsmattan som liknar ett nerv- eller rotsystem, ca 5 kronor i diameter, med en betongkruka i bakgrunden och närliggande växtlighet vid sidan.
    Skapa konto
  • Gångar i en gräsmatta som liknar ett nervsystem eller rotsystem, med gröna och brunaktiga fläckar av gräs, en fot synlig i det nedre högra hörnet.
    Skapa konto
  • Gångar i gräsmattan som ser ut som ett nervsystem eller rotsystem, stora som en femkrona i diameter och börjar vid en rabatt nära avloppsluftningen.
    Skapa konto
Farstatjej90
Spännande, jag vet inte men ska bevaka tråden

!

Jag hittade ett bo gjort av mossa och gräs formad till en boll när jag röjde lite runt avluftningen. Mycket pipande så gissar på små gnagare av någon sort. Ville inte störa mer i onödan så lät dom vara. Dock har jag aldrig sett detta tidigare med gångarna i gräsmattan.

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Jag gissar på åkersork. De gör ytliga gångar.

A AndyJ skrev:
Ville inte störa mer i onödan så lät dom vara.
Det kommer bli mer gångar. Skulle säga åkersork.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.