Var upp på vinden och inspekterade idag. Vid ena gaveln, uppe vid taknocksventilationen såg jag dessa bevingade kryp sitta i klungor. Vad är det för kryp vi har fått påhälsning av?
på en regel unders ”klungan” hade det ramlat ner en del spån.
tacksam för inspel och info om jag behöver vidtaga åtgärd!
på en regel unders ”klungan” hade det ramlat ner en del spån.
tacksam för inspel och info om jag behöver vidtaga åtgärd!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 204 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 204 inlägg
Om ingen här kan svara kan du fråga jourhavande biolog: https://www.nrm.se/faktaomnaturenochrymden/fragajourhavandebiolog.147.html
Vindsflugor japp.
De övervintrar i en klunga och de yttersta dör ofta. Sedan flyger de ut till våren parar sig och lever som larver i jorden, blir flugor och övervintrar på din (och min) vind...
Jag blir alltid melankolisk när jag ser dem.
I vårt fritidshus har vi nu tillfälligt inget innertak mot vinden och flugorna har kommit ner i rummet nedanför, till kattens stora glädje. Han nedlägger flugor som den värsta kolonialjägaren.
De övervintrar i en klunga och de yttersta dör ofta. Sedan flyger de ut till våren parar sig och lever som larver i jorden, blir flugor och övervintrar på din (och min) vind...
Jag blir alltid melankolisk när jag ser dem.
I vårt fritidshus har vi nu tillfälligt inget innertak mot vinden och flugorna har kommit ner i rummet nedanför, till kattens stora glädje. Han nedlägger flugor som den värsta kolonialjägaren.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför är det kopplat på detta sätt i en vridströmbrytare?
El -
Vad är detta för material/typ av skiva?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är detta för installation i anslutning till platta?
Grund & Markarbeten -
Vad är detta för verktyg? El test? Syl liknande
Verktyg & Maskiner -
Är detta något att oroa sig för?
Bastu