Hej!

Jag är intresserad av ett hus som står på torpargrund/plintgrund. Besiktningsmannen hade såklart anmärkningar på grunden, den är fuktig med avvikande mikrobiell lukt. Enligt honom ska det räcka att rensa bort bl.a. träspill o annat organiskt efterföljt av krypgrundsisolering o plast.
Det var inget som han tog upp, men på fotona ser jag något vitaktigt på bärlinan och börjar fundera på vad detta är. Jag läste på en annan sida om tryckimpregnerat och kom fram till att det kan vara urlakade salter från impregneringsvätskan. Vad tror ni att det är? Är det något att vara orolig för?
Se bifogade bilder, eventuellt förstärker fotona den vita färgen. Brädorna som håller upp skivorna är också vita, men de ser ut att vara målade.

Tack på förhand!!!

Robert

• Fuktig torpargrund med vita avlagringar på träbärlinor och målade brädor under ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktig torpargrund med vita avlagringar på bärlinor under hus, stenar och fukt i mörk utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nja salter tror jag inte på. Det ser mer ut som någon målat för att tömma penseln på färg.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Silver78 Silver78 skrev:
Nja salter tror jag inte på. Det ser mer ut som någon målat för att tömma penseln på färg.
Ja det kan du nog ha rätt i :) I och med att de bortre brädorna är målade låter det rimligt att man velat tömma penseln. Tusen tack för snabbt svar!!!!

Men det är jag undrar är om man nu bestämt sig för att måla varför stannar man halvvägs? Tog lusten eller färgen slut?

Silver78 Silver78 skrev:
Men det är jag undrar är om man nu bestämt sig för att måla varför stannar man halvvägs? Tog lusten eller färgen slut?
Mycket bra fråga. Det kanske kom något annat emellan ;) Och frågan är varför det målades överhuvudtaget..?

B ByggareBoolo skrev:
Mycket bra fråga. Det kanske kom något annat emellan ;) Och frågan är varför det målades överhuvudtaget..?
Ja. Det ser ju inte ut att vara någon diffusionsöppen färg mot mikrobiell påväxt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.