Vår tvättmaskin. Sju år med en konventionell avloppsslang utan förlängning täpper till vattenlåset med en beläggning från slangens insida. Vi har använt flytande tvätt Skona och sedan ett tag Grumme. Någon som känner igen det och vet vad det är eller beror på.
När man låter skräpet torka blir det lövtunt och sprött. Faller i bitar om man tar det mellan fingrarna. Kan det var en effekt av att tillverkaren övergått till något ”miljövänligt”?
När man låter skräpet torka blir det lövtunt och sprött. Faller i bitar om man tar det mellan fingrarna. Kan det var en effekt av att tillverkaren övergått till något ”miljövänligt”?
Det är tvättmedel, smuts, fett, mm som med tiden har fastnat på insidan av avloppsslangen som nu släpper.
Har ni tidigare typ tvättat varje dag och nu låter maskinen stå några dagar utan användning?
Har ni flyttat/rört på tvättmaskinen/avloppsslangen?
Har ni tidigare typ tvättat varje dag och nu låter maskinen stå några dagar utan användning?
Har ni flyttat/rört på tvättmaskinen/avloppsslangen?
Tack för era kommentarer. Vi har kört maskinen i stort sett varje dag men med månadslånga uppehåll p g a boende utomlands. Klart det är ansamlad smuts. Det blev alldeles svart när jag lät det torka helt.
Klart det är bytet av tvättmedel som är förklaringen. Det gick att skaka loss genom att slå slangen mot väggen bakom vid tömning. Skona är nog miljövänligt men….?
Jag har redan moddat tömningen med att hänga slangen på toastolen tills utsläppen upphör.
Tack
Klart det är bytet av tvättmedel som är förklaringen. Det gick att skaka loss genom att slå slangen mot väggen bakom vid tömning. Skona är nog miljövänligt men….?
Jag har redan moddat tömningen med att hänga slangen på toastolen tills utsläppen upphör.
Tack
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad kommer det sej att den rena disken i maskinen luktar illa vid regn
Kök -
Första mikronätet? Kommer det fler? Och är det en vinst?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Kommer äppelträdet klara sig?
Häckar, Buskar & Träd -
Läcker in vatten i huset när det töar, vart kommer det i från?
Fritidshus -
Varför slutade Electrolux frysen att lysa, där det kommer ut isbitar
Vitvaror