Mikael_L Mikael_L skrev:
Tur att ingen väljer en 200,01 mm hög tröskel, det skulle ju vara förjävlit ... ;)
Då har du ju missat med hela 0.01mm!

Var hittar man dessa byggnadsingenjörer som kan komma och titta på en vägg och säga om den är bärande eller ej?

En bilmaskin, är det en maskin som gör bilar?

• Haha
  • Gilla
Joakim654 och 4 till
  • Laddar…
Teknik och behov förändras ofta över tid. Exempelvis gasledningar, kabel-tv, telefonkablar och centraldammsugare är inte lika hett idag som igår.

Den dagen man i framtiden kanske vill ta bort eller flytta sin lilla fiberdosa är det en mindre manöver med utanpåliggande kabel och papplåda än om man försänkt skiten i väggen…

(Sen är de inte vidare trevligt att hänga ut personerna från Facebook med namn och ansikte här- om dom inte lämnat sitt samtycke såklart…)

Redigerat:
  • Gilla
Joakim654
  • Laddar…
bila behöver man inte lättare att fräsa eller såga

• Gilla
Stubai
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Mähh riktiga män karvar ut det där med sked o hänger en affisch över.
Riktiga män? Just ask yourself - what would Chuck Norris do?

Här trodde jag att jag skulle komma in i en tråd som handlade om att Svenskar inte vågar ta bilen på semestern.

• Gilla
  • Haha
nino och 5 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Här trodde jag att jag skulle komma in i en tråd som handlade om att Svenskar inte vågar ta bilen på semestern.
Men så blev du glatt överraskad!

• Haha
Ossian K Olsson och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Helt klart borde de flesta ha en excenterpress och en kantvik hemma.
I sovrummet om det är en liten lägenhet. :D
En hydralpress och en bandsåg samt en saxlyft, har jag alltid önskat mig. Tyvärr är min maskinhall icke existerande

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ossian K Olsson
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Såg denna fråga på Facebook

[bild]

Med enbart svar som

[bild]

Och

[bild]

Var tvungna och posta det enda rätta svaret :)

[bild]
Vad kommer det sig att du har skåpet där och inte på tex vinden? Så du slipper se det öht

P
Jag kommer med använda ett skåp trots jag bor i villa.
Priset det skulle kosta att ta bort elcentralen och ta bort väggen och sen koppla om allting är inte värt det.
Man bygger in det snyggt bara helt enkelt.

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Vad kommer det sig att du har skåpet där och inte på tex vinden? Så du slipper se det öht
I en lgh brukar man ha egen central för att hantera de olika förbrukarna

Ossian K Olsson
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I en lgh brukar man ha egen central för att hantera de olika förbrukarna
Aha!

Vad är det med svenskar att inte våga sno lite utrymme på vinden och kosta på sig lite kabel för att slippa se ett fult skåp?

• Gilla
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Aha!

Vad är det med svenskar att inte våga sno lite utrymme på vinden och kosta på sig lite kabel för att slippa se ett fult skåp?
Och dra om stammarna?

Claes Sörmland
Det är inte bara bilningen som skrämmer. Allt som har med mura, murbruk och putsning tycks vara minst lika skrämmande. Och rackarns om du måste blanda en torr produkt med vatten, svensken får rysningar.

Men gipsskivor och reglar gillar man. Och färdigblandat spackel och tubprodukter.

Var tvungen att propsa på att en murad ventilationskanal från 1900-talets början skulle lagas med just murning i BRFen. Företaget vill hempula med spirorör som en annan amatör.

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.