Mitt hus tidigare haft bergvärme med brunn borrad 1997. 2016 byttes det mot fjärrvärme och 2017 byggdes pool med trädäck på den sidan tomten som borrhålet var på (3M NO FASTIGHETEN är läget enligt SGU:s databas).
I samband med avverkning av trasig belysning inbyggt i trädäcket såg jag för första gången vad jag antar är brunnslocket. In i brunnslocket går en svart elkabel. Denna kabel är kopplad till ett av uttagen under trädäcket. Vad kan denna kabel vara till och varför är den inkopplad?
I samband med avverkning av trasig belysning inbyggt i trädäcket såg jag för första gången vad jag antar är brunnslocket. In i brunnslocket går en svart elkabel. Denna kabel är kopplad till ett av uttagen under trädäcket. Vad kan denna kabel vara till och varför är den inkopplad?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besserwisser
· östergötland
· 2 814 inlägg
Pump?
Ser ju ut som en pemslang?
Ser ju ut som en pemslang?
Ser som sagt ut att ha med dränering-avlopp att göra, lite googlande på Grundfos-typbeteckning pekar också åt det hållet.
Redigerat:
Det är en pumpbrunn för avlopp eller grundvatten, även fast min danska inte är den bästa.E Erikgabr skrev:
Utloppet verkar ju inte vara kopplat konstigt nog av det man kan se på dina bilder.
Inloppet syns vid vattenytan...
https://www.vvs-shoppen.dk/filer/va...MPIFUCr1gXWdoi5fjmoLtDRhJ48LCZOZsSCbEARdKVhMN
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samma typkod som typskylten till vänster i din brunn.
Således har du en CC7 pump där nere.
Redigerat:
Klicka här för att svara