Är det någon som vet vad det här röret är till för?

• Byggnad med rött träfasad och stenfot, anslutet rör utifrån fundamentet, omgiven av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Erik JL
  • Laddar…
Köksavlopp?

• Gilla
Erik JL
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Köksavlopp?
Är det kopplat ner till något tror du eller går ev vatten bara ner i marken? Det ska inte finnas varken vatten eller avlopp indraget enligt mäklaren.

• Gilla
Erik JL
  • Laddar…
Melisende Melisende skrev:
Är det kopplat ner till något tror du eller går ev vatten bara ner i marken? Det ska inte finnas varken vatten eller avlopp indraget enligt mäklaren.
Mäklare brukar ju inte direkt ha koll på detaljer.

Krilleman
Är det någon som vet vad det här röret är till för?
Vad finns på insidan av väggen?
Kök? Badrum? Pannrum?

Det brukar vara en sund utgångspunkt.

• Gilla
Erik JL och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Vad finns på insidan av väggen?
Kök? Badrum? Pannrum?

Det brukar vara en sund utgångspunkt.
Vi ska titta mer imorgon. Det finns någon form av ho men inte vad jag hann se inkopplat vatten. Fortsättning följer med andra ord…

• Älska
  • Gilla
Erik JL och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Mäklare brukar ju inte direkt ha koll på detaljer.
Hehe det är sant!

Fint knuttimmer, det där kommer hålla länge. Köp många musfällor :-)

• Gilla
Erik JL
  • Laddar…
Om det är ett avlopp från en äldre köksvask kan du nog räkna med att det går rakt ut i marken.

Men är det inte lite smalt för avlopp, eller ser jag fel? Det skulle kunna vara vatten in också. T.ex. om man haft handpump monterad i köket förr.

• Gilla
Erik JL och 1 till
  • Laddar…
Det ser ju ut som ett avloppsrör så har du en ho där inne låter det ju rimligt. Men annat förslag kan ju vara att man valt att dra in el genom metallrör för att se till att inte något gnager sönder det, vet du vart elen kommer in?

Det finns någon form av ho men inte vad jag hann se inkopplat vatten.
Då är det nog ett avlopp från hon. Troligtvis rakt ut till en stenkista eller liknande, sannolikt ett avlopp utan tillstånd..

• Gilla
Erik JL
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Det ser ju ut som ett avloppsrör så har du en ho där inne låter det ju rimligt. Men annat förslag kan ju vara att man valt att dra in el genom metallrör för att se till att inte något gnager sönder det, vet du vart elen kommer in?
Det ska inte heller finnas någon el. Åter igen enligt mäklaren. Jag har inte sett några tecken på att el finns heller men vidare undersökning ska göras. Det hela är mycket spännande!

• Gilla
Erik JL
  • Laddar…
Det är någon form av avlopp, detta hittade jag. Jag kollade om det fanns en brunn på tomten men kunde inte hitta någon. Den är dock väl igenväxt med ormbunkar och parkslide så kan ev. gömma sig någonstans.

• Öppnad brunn med betonglock inbäddad i mark omgiven av ormbunkar och växtlighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Det är nog stenkistan.

• Gilla
Melisende och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.