Fabba skrev:
Kom på en detalj jag inte skrev - som kanske är ganska avgörande … vattnet från kranen är alltså inte svart, det är bara vid sidan av detta svarta kommer. Sorry att jag var otydlig. Gör det någon skillnad i era svar?
En/flera packningar i kranen har gett upp. Antingen skaffar du fram serviceritning/sprängskiss på blandaren, (sök på tillverkare och modell) och byter packningarna. Eller så byter du hela kranen, satsa då på ett kvalitetsmärke.

Det var som ni trodde, en upplöst packning! :) Är det bara att byta den då?! IMG_4571.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gör jag det själv, eller behöver en fackman fixa?

Det fixar du enkelt själv, om du bara hittar nya packningar :)

Du bor i Saudiarabien och har borrat egen brunn? ;)

Saudiarabien?????

Annars vore det ju inte så konstigt om det rann svart sörja ur kranen om man hade en egen brunn i saudiarabien :D

Eller hur! Var finns forumet byggaoljerigg.se ?

Nä det hade inget med Smara att göra men tack för att du upplyste mig.
Jag försökte bara skoja till det men det var kanske för långsökt... :)

Haha, jag tänkte nog för långt … såg inte skogen för alla trän :D

Du bör nog byta samtliga packningar om du väljer att renovera den gamla blandaren. Om en packning löses upp, är kanske någon annan packning också är dålig och kan ge upp när som helst.

Detta kan bero på aggressivt vatten eller kanske dåliga packningar från fabrik. Typiskt för billiga blandare. Nu vet jag inte vad det är för fabrikat på din blandare, så det kan jag inte uttala mig om.

Redigerat:
Har du inte funderat på kvalitén på ditt vatten?

Nyfniken skrev:
Har du inte funderat på kvalitén på ditt vatten?
Nej, inte direkt. Hur tänker du?

Är det bra kvalité skulle du ju kunna försöka sälja det på svarta marknaden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.