4 678 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Vad är det för livslängd på insatsen i blandaren
Hej har en tvättställsblandare av fabrikat "KLUDI" den har börjat läcka mellan vredet och pipen.
Blandaren är 7 år gammal. Vad är normal livslängd på insatsen i en blandare ? Vår köksblandere (FMM) är 12 år och med den är det inte några problem.
Funderar stark på att byta ut tvättställsblandaren mot FMM, en ny insats till KLUDI blandaren kostar 680:- ev + moms har inte fått något klart besked.
FMM:s reservdelar verkar vara betydligt billigare ca: halva priset.
Någon som har koll på hur lång livslängden på på insatsen är vid användning i hem miljö 2 + 1 personer.
Blandaren är 7 år gammal. Vad är normal livslängd på insatsen i en blandare ? Vår köksblandere (FMM) är 12 år och med den är det inte några problem.
Funderar stark på att byta ut tvättställsblandaren mot FMM, en ny insats till KLUDI blandaren kostar 680:- ev + moms har inte fått något klart besked.
FMM:s reservdelar verkar vara betydligt billigare ca: halva priset.
Någon som har koll på hur lång livslängden på på insatsen är vid användning i hem miljö 2 + 1 personer.
Min undran är nog mer hur stor skillnad det är på lika fabrikat av blandare.
Som jag skrev så är köksblandaren 5 år ädle och visar inga ålderskrämpor ännu, så det kan inte enbart bero på kalkhalten i vattnet. Jag tror att det är har gjorts ungefär lika många öppningar/stängningar på köks och badrumsblandaren så dom borde vara ungefär lika slitna! Kvalitetsskillnad? Slumpen?
Som jag skrev så är köksblandaren 5 år ädle och visar inga ålderskrämpor ännu, så det kan inte enbart bero på kalkhalten i vattnet. Jag tror att det är har gjorts ungefär lika många öppningar/stängningar på köks och badrumsblandaren så dom borde vara ungefär lika slitna! Kvalitetsskillnad? Slumpen?
Kvalitetskillnad.Stefan vtt46 skrev:Min undran är nog mer hur stor skillnad det är på lika fabrikat av blandare.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är det här rätt uppsättning för att bygga ett system med egen brunn?
Vatten & Avlopp -
Nyfiken vad är detta för brunn?
Vatten & Avlopp -
Rörgenomförning i våtrumsgolv, är detta korrekt?
Badrum -
Det här med hetsen på prisuppgångar. Hjälp mig förstå?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad för slags golv är det i vår trappuppgång??
Byggmaterial & Byggteknik