Igår drog jag ut kyl och frys för att dammsuga bakom. Då hittade jag denna gegga bakom vardera. Någon som vet vad det är till och var den ska sitta ?

• Baksidan av kyl eller frys med exponerade metallrör och komponenter, där något liknande viss korrosion eller grön „gegga” kan ses på orör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kyl- och fryskompressorens baksida med gröna och vita avlagringar på en kopparledning, frågetecken kring materialets ursprung och funktion.
    Skapa konto
  • En bit ljusgröngul gegga inpackad i plast på en grå yta, funnen bakom kyl och frys.
    Skapa konto
Det är väl isoleringen av uppvärmningen av avloppet för avfrostningen?

H Hickey skrev:
Igår drog jag ut kyl och frys för att dammsuga bakom. Då hittade jag denna gegga bakom vardera. Någon som vet vad det är till och var den ska sitta ?
brukar användas till ljudisolering men där gör det ju ingen nytta så det är nog skavskydd

• Gilla
Hickey
  • Laddar…
returen returen skrev:
brukar användas till ljudisolering men där gör det ju ingen nytta så det är nog skavskydd
Vad har ett skarvskydd för uppgift? Min fundering är om jag behöver försöka stoppa tillbaka eller ej. Tror dock bara det trillar av igen.

Bästa svaret

H Hickey skrev:
Vad har ett skarvskydd för uppgift? Min fundering är om jag behöver försöka stoppa tillbaka eller ej. Tror dock bara det trillar av igen.
SKAV
så att inte röret ligger mot någon annan del av skåpet som medför oljud
nä du behöver inte ha detta kvar för det kommer som du skriver lossna igen

• Gilla
Hickey
  • Laddar…
returen returen skrev:
SKAV
så att inte röret ligger mot någon annan del av skåpet som medför oljud
nä du behöver inte ha detta kvar för det kommer som du skriver lossna igen
Tack för ditt hjälpsamma svar!

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.