FredrikR skrev:
Jo sorry, det är parallellanhållet jag menar, tänkte det var det han syftade på.
På xc'n ser dock geringsanhållet bättre ut.
Geringsanhållet på xc är avsevärt bättre tack vare att man kan låsa fast det i skjutsliden.

Ja, då beställde jag precis en dw745 med stativet från Toolab för 7500 kr.

Du blir säkert helnöjd med det valet:)

P
Är oxå lite småsugen på en DW745! någon fler som har köpt den och kan dela sina erfarenheter:D?

sen en annan fråga.. kan man ha tex en DW717 på Bosch gta3800 utan att de ser dumt ut? menar så Bosch fästen är kompatibla med andra sorters kapsågar?

P
Nåväl en DW745 med tillhörande stativ finns nu i min ägo.. grymt nöjd! :thumbup:

Är det någon som har klingskyddet för usa marknaden? ser bra mycket trevligare ut än den som följer med här i europa
Känner man sig själv så lär man uppgradera den!

Har en 745a med rullstativet sen nått år tillbaka.

Det enda negativa jag hiitat är att den saknas mjukstart så det händer att säkringen går i startögonvlicket samt att de små svarta plastfötterna på benen inte satt fast ordentligt så 2 försvann någonstans.

Beställde nya, var tvungen att köpa alla 4 i ett paket enligt Beijer, fine säger jag, tänker att det kan ju vara bra att ha reserv.
När jag ska hämta dom får jag redan på att dom kostar 800 kr st!!!

Vägrade betala det!

• Gilla
1
  • Laddar…
Lånar tråden: Jag köpte en 745:a för ett par veckor sedan. Brukar anhållet klämma så dåligt så det med lätthet går att flytta i sidled med handkraft? Jag vet inte om det är mitt exemplar som är dåligt, eller om det är ett känt problem? Just nu får jag klämma fast en tving på den inre av de två strängsprutade aluminiumprofilerna som anhållet spänner fast i. Annars flyttas ofta anhållet i sidled under sågning. Någon mer med samma erfarenhet?

P
Nej, jag har inte upplevt det problemet med min dw745:a

Jag kan inte se att det finns något sätt att öka klämkraften (?). Det enda som spänner fast anhållet är de snäppfästen som håller anhållet i profilerna. Eller har jag inte förstått konstruktionen?

Du har spänt spaken till höger va?

• Gilla
Real7
  • Laddar…
Ooppps :o. Där var lösningen. Pinsamt av mig...

• Gilla
jow414 och 1 till
  • Laddar…
engs
Tittat efter bordsåg ett tag och sprang av en slump förbi en DW745, hade ont om tid men klämde lite på den. Är det normalt att gerringsanhållet glappar? Kändes rätt så slappt och gick att dra det i sidled.

Kommer inte ihåg exakt pris nu nu men har för mig det var under 6k för detta demoex. ink. stativ med hjul, OK pris?
Nått annat än geringsanhåll, parallellanhåll som sitter ”löst” på den. Dvs nått som riskerar att ha försvunnit på en demomaskin?

engs engs skrev:
Tittat efter bordsåg ett tag och sprang av en slump förbi en DW745, hade ont om tid men klämde lite på den. Är det normalt att gerringsanhållet glappar? Kändes rätt så slappt och gick att dra det i sidled.

Kommer inte ihåg exakt pris nu nu men har för mig det var under 6k för detta demoex. ink. stativ med hjul, OK pris?
Nått annat än geringsanhåll, parallellanhåll som sitter ”löst” på den. Dvs nått som riskerar att ha försvunnit på en demomaskin?
Jag köpte en dw745 i mellandagarna och mitt intryck av geringsanhållet är väl inge vidare. Har inte använt det ännu, men jag tycker det glappar lite för mycket för att kunna få någon precision. Någon i den här tråden nämner att anhållet från 744 passar rakt av, vilket kan vara ett alternativ. Däremot är sidoanhållet grymt, och det känns ju viktigare.

Angående priset så vet jag inte vad ställningen är värd. Jag betalade 5000 för sågen.

Jo geringsanhållet är kanske lite sladdrigt. Men jag använder aldrig den funktionen. Klyver bara. Resten av sågen är kanon. Låter som ett bra pris. Jag betalde 6 k från ffx för såg och bord de7400 på hjul, tyckte det var ett riktigt bra pris. Bordet är verkligen bra alltså. Köp.

engs
Var tillbaka på lunchen och den fanns kvar så slog till efter att först försökt se om jag kunde hitta några ev. brister på exemplaret då den varit en demo-maskin.
Min första bordscirkelsåg så det var nog på "däcksparkarnivå" den undersökningen var på... hoppas allt faller väl ut.

Tips för just idag om man inte behöver stativet men letar samma såg, fick SMS om att classe har 25% på en vara idag med club-clas och denna maskin borde kunna fås för 5100:- där nu. Tvekade lite i morse om man skulle ta en helt ny maskin utan stativ för 5100 eller demo-ex med stativ för 6000. Stativet kändes dock väldigt bra/rejält så det blev den.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.