1 426 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Vad använder jag för att dra kallvatten en krånglig väg i väggar?
Medlem
· Stockholm
· 4 637 inlägg
Hallå.
Jag ska förbereda en vattenkran i baren i vardagsrummet.
Har läst någon gång om en typ av slang med vattentätt hölje.
Från toaletten som kommer få utanpåliggande vattenrör tänker jag koppla på en kallvattenledning upp till vardagsrummet, men jag är tvungen att gå genom vägg och tak/trapphus och in i bardisken.
Det är lämpligt med dold montering, men då måste jag ha rätt material.
Förslag?
https://www.byggahus.se/forum/threads/droemmen-om-att-bygga-ett-timmerhus-blev-sann.207022/page-3
Jag ska förbereda en vattenkran i baren i vardagsrummet.
Har läst någon gång om en typ av slang med vattentätt hölje.
Från toaletten som kommer få utanpåliggande vattenrör tänker jag koppla på en kallvattenledning upp till vardagsrummet, men jag är tvungen att gå genom vägg och tak/trapphus och in i bardisken.
Det är lämpligt med dold montering, men då måste jag ha rätt material.
Förslag?
https://www.byggahus.se/forum/threads/droemmen-om-att-bygga-ett-timmerhus-blev-sann.207022/page-3
Medlem
· Stockholm
· 4 637 inlägg
Det är snart 25 år sen jag byggde och drog vatten, då hårdlödde jag.
Därav att jag inte kan så mycket än........
15mm verkar vanligt, men Rinkaby kör 16mm.
Eller förstår jag fel?
Därav att jag inte kan så mycket än........
15mm verkar vanligt, men Rinkaby kör 16mm.
Eller förstår jag fel?
Medlem
· Stockholm
· 4 637 inlägg
Ska bara ha en vattenkran, gärna som passar i baren.
Den får sin koppling under bänken.
Andra änden tänkte jag faktiskt dra ut genom taket i toaletten och koppla in mig med en T-koppling då resten får synliga rör.
Genomföringshålet i taket gör jag något roligt med.......... typ ett litet skåp eller något.
Behöver bara typ 2 meter, men har inte hittat var man köper en så kort bit än.
Andra änden tänkte jag faktiskt dra ut genom taket i toaletten och koppla in mig med en T-koppling då resten får synliga rör.
Genomföringshålet i taket gör jag något roligt med.......... typ ett litet skåp eller något.
Skall du bara ha 2m finns det halvhårda kopparrör i rätt längd, då kan du ju köra på kromat också, ifall några delar blir synliga 
Framgick inte avståndet , då är det kanske en bit prisolrör lämpligare dom är mjuka , lite knepiga att få igenom reglar , men du får böka lite så går det nog , glöm inte stödhylsor då i röretWorkingclasshero skrev:
Ska bara ha en vattenkran, gärna som passar i baren.
Medlem
· Stockholm
· 4 637 inlägg
Minns fortfarande när jag för 20 år sen skulle visa sonen hur man kopplade in en vattentoalett, glömde stödhylsorna så jag fick göra om med en ful mässings T-nippel bland de blanka kromade rören. Jag upptäckte det när det var färdigdraget och sonen undrade vad "det" här vad för något.....L Liteavvarje skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 637 inlägg
Jag kanske ska nöja mig med prisolrör ändå, men det blir dolt montage i vägg, så jag är inte så sugen på det.
Trodde inte man fick göra så.
Trodde inte man fick göra så.
Klicka här för att svara