8 169 läst ·
3 svar
8k läst
3 svar
Vad använda för att fylla ut skruvhål -utomhus?
Hej,
Vi har byggt ett plank med en överliggare (numera plåtbelagd). Har nu skruvat ett par tvärslår (kan det heta så månne?) mellan själva planket och överliggaren.
Skruvarna är idragna ca 5 mm och nu till min fråga: Vad fyller man ut detta hål med innan målning? Har snickerispackel men det är för innomhusbruk. Vet inte om det funkar ändå, men kan tro att detta skulle spricka etc. när vintern kommer.
Några tips på vad man fyller med utomhus?
/Nuno
Vi har byggt ett plank med en överliggare (numera plåtbelagd). Har nu skruvat ett par tvärslår (kan det heta så månne?) mellan själva planket och överliggaren.
Skruvarna är idragna ca 5 mm och nu till min fråga: Vad fyller man ut detta hål med innan målning? Har snickerispackel men det är för innomhusbruk. Vet inte om det funkar ändå, men kan tro att detta skulle spricka etc. när vintern kommer.
Några tips på vad man fyller med utomhus?
/Nuno
Finns det silikon som är övermålningsbar? Hittade på Cascos hemsida målarfog vilken skulle kunna fungera. Snickerispackel (Beckers) är inget som går att använda?
Svarar själv på min egen fråga... Var precis in på Beckers hemsida, snickerispackel är nog inte lämpligt. Målarfog hade de också funkar ner till -30, det borde räcka.
Kör nog på målarfog (tror Farsan har sen tidigare). Silikon känns inte så övermålningsbar.
/Nuno
Svarar själv på min egen fråga... Var precis in på Beckers hemsida, snickerispackel är nog inte lämpligt. Målarfog hade de också funkar ner till -30, det borde räcka.
Kör nog på målarfog (tror Farsan har sen tidigare). Silikon känns inte så övermålningsbar.
/Nuno
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad använda för att bygga upp 7 mm under skenor för glaspartier?
Fönster & Dörrar -
Kan man använda en Ringkap för att såga sönder gråsten?
Verktyg & Maskiner -
Vad ska man behandla inomhusträmöbler med för att användas utomhus?
Färg, Måla & Tapetsera -
Använda ångtvätt med jordas förlängningssladd från jordad rum farligt?
El -
Hur isolera betongplatta i garage, för att använda som sovrum?
Isolering