Y
Har nu testat att fråga på flera stora bilforum men tycks inte få svar.
Chansar att höra med er. :)

Behöver fåbort Dstolpens panel men förstår inte Haynebokens beskrivning. Rycker och sliter åt alla håll tills det knakar men den vill inte släppa.
Med tanke på att jag inte hittar tidigare inlägg om det så anar jag att det är lätt bara man vet hur.
DSC_0005.JPG

Sen hittade jag en lös kabel vid vänsterstolpen, nedanför säkringarna. Svart och rödvit kabel med blå kontakt. Fick ett svar att det kunde vara för larmsensor fast han nämnde inte var den borde vara inkopplad.
DSC_0006.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stora vinkelharry?

Är det lampor du ska byta så går det utan att ta bort panelen.

MathiasS skrev:
Stora vinkelharry?

Är det lampor du ska byta så går det utan att ta bort panelen.
Jag hade ett rent h-e att byta, tror det var parkeringsljuset bak.
Måste ju ha 4 leder på armen för att komma åt.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Y
Ska byta kabelstammen till luckan.

Fått loss den på flesta ställena utom där den sitter med metallclips som jag tror man ska göra på speciellt vis för att dom ska låsaupp sig.

Ok, har tyvärr inget bra tips.

E det sån där bred metallclips som sätter sig med hullingar ? Prova vrid och vicka.det bästa är om man kommer åt med en liten mejsel och kan vicka ut den lite.inte mycket kraft man behöver för att få loss den bara man kommer till rätt;)

Någon på www.jagrullar.se bör kunna svara på frågan.
Kan vara så att du du missat några skruv som sitter på insidan men det borde stått i manualen.

Y
jo jag har frågat där också fast inga svar. funderar på åka till volvoverkstad och fråga lite snällt.

Har du lossat sidopanelen?
Den måste demonteras först, sen ska den delen av D-stolpens panel som "överlappas" av sidopanelen lossas genom att dra den in mot bagageutrymmet så att säga.

Sedan ska den övre delen lossas från taket genom att dra neråt, sen bör resten gå ganska bra :)

En bild säger mer än, ja... D-stolpe.gif
Skapa konto

Visserligen den andra sidan, men du får titta i en spegel ;)

• Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Den var fin...
Vad säger dra ut böj ned 2 samt nån urgröpning som ska dras åt samma håll som 1 kanske någon spärrhake eller nåt.

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Nja, urgröpningen där är nog bara någon slags illustration av spåret för insynsskyddet.

Den sitter med clips mot insida skärm och mot taket, nedre delen mot tröskeln är det bara en styrpinne som går ner, vill jag minnas.
Clipsen går att byta ut om man gör fel :)

Y
VikHe skrev:
En bild säger mer än, ja... [bild]
Visserligen den andra sidan, men du får titta i en spegel ;)
Med ett par radiolurar som dolde skrämmande ljud och en utskrift på denna bilden, så gick det lätt att lossa plasten. :)
Tackar för detta. :thumbup:

Y
Finns det något seriöst sätt att lossa dessa kabelhållare utan att knipsa av dom... Försökt vålddra loss men icke. Kommer inte åt på baksidan.
Trycka åt sidan så ena vingen trycks in kanske?
DSC_0007.JPG
Skapa konto

Vinkelharry!

Bespara dig tid och irritation. Köp nya.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.