Har nu testat att fråga på flera stora bilforum men tycks inte få svar.
Chansar att höra med er.
Behöver fåbort Dstolpens panel men förstår inte Haynebokens beskrivning. Rycker och sliter åt alla håll tills det knakar men den vill inte släppa.
Med tanke på att jag inte hittar tidigare inlägg om det så anar jag att det är lätt bara man vet hur.
Sen hittade jag en lös kabel vid vänsterstolpen, nedanför säkringarna. Svart och rödvit kabel med blå kontakt. Fick ett svar att det kunde vara för larmsensor fast han nämnde inte var den borde vara inkopplad.
Chansar att höra med er.
Behöver fåbort Dstolpens panel men förstår inte Haynebokens beskrivning. Rycker och sliter åt alla håll tills det knakar men den vill inte släppa.
Med tanke på att jag inte hittar tidigare inlägg om det så anar jag att det är lätt bara man vet hur.
Sen hittade jag en lös kabel vid vänsterstolpen, nedanför säkringarna. Svart och rödvit kabel med blå kontakt. Fick ett svar att det kunde vara för larmsensor fast han nämnde inte var den borde vara inkopplad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
E det sån där bred metallclips som sätter sig med hullingar ? Prova vrid och vicka.det bästa är om man kommer åt med en liten mejsel och kan vicka ut den lite.inte mycket kraft man behöver för att få loss den bara man kommer till rätt
Har du lossat sidopanelen?
Den måste demonteras först, sen ska den delen av D-stolpens panel som "överlappas" av sidopanelen lossas genom att dra den in mot bagageutrymmet så att säga.
Sedan ska den övre delen lossas från taket genom att dra neråt, sen bör resten gå ganska bra
Den måste demonteras först, sen ska den delen av D-stolpens panel som "överlappas" av sidopanelen lossas genom att dra den in mot bagageutrymmet så att säga.
Sedan ska den övre delen lossas från taket genom att dra neråt, sen bör resten gå ganska bra
Nja, urgröpningen där är nog bara någon slags illustration av spåret för insynsskyddet.
Den sitter med clips mot insida skärm och mot taket, nedre delen mot tröskeln är det bara en styrpinne som går ner, vill jag minnas.
Clipsen går att byta ut om man gör fel
Den sitter med clips mot insida skärm och mot taket, nedre delen mot tröskeln är det bara en styrpinne som går ner, vill jag minnas.
Clipsen går att byta ut om man gör fel

