Hej

Jag är inställd på att byta värmesystem i vårt fritidshus som idag har en elpanna från NIBE.

Huset är ca 7x8 m i 1 1/2 plan plus en 3x6m nybyggd veranda.
Byggt 1916 men renoverat och har nu 70+45mm tilläggsisolering plus 100mm trä i väggarna och 300mm i taket.
Treglasfönster.
Ligger på Styrsö i Göteborgs skärgård.

Golvvärme i hela huset.

Källaren(där pannan står) har ett mindre utrymme med 192 cm takhöjd och ca 165 cm i utrymmet där nuvarande pannas står.

Jag ser att tex Termia och IVT har en pump som är uppdelad i två inomhusdelar som skulle få plats på höjden i det lägre utrymmet.

Finns det erfarenhet/någon som har utvärderat och kan dela med sig?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.