Hej!
Har en fråga gällande min diskho där silen/korgventilerna glider ner och täpper för vattenavrinningen vid minsta tryck (t ex av stark vattenstråle eller ett glas som råkar ligga där). Otroligt irriterande eftersom diskhon konstant börjar fyllas med vatten när man spolar med följden att man hela tiden får stoppa ner fingrarna och dra upp den. Nu till frågan: Kan detta bero på att själva korgventilerna helt enkelt är utslitna och blivit "slappa" och att det troligtvis skulle hjälpa att införskaffa nya? Eller sitter felet i själva diskhon på något vis? Någon som vet om och hur man kan åtgärda problemet?? Vore onödigt att köpa in nya ventiler om det inte är dem det är fel på...